Oranżeria w Wiśniowej powstała w 1938 r. i została przedstawiona w grudniu tegoż roku na Wystawie Bractwa św. Łukasza: Tytus Czyżewski. Rafał Malczewski
w warszawskim Instytucie Propagandy Sztuki (w kat. nr. 40, brak il., wymiary 80x60 prawdopodobnie podano w odwrotnej kolejności).
Na tej samej wystawie Czyżewski pokazał też m.in. inne obrazy związane z Wiśniową: Portret p. Hr. Mycielskiej z 1935 r. i Krajobraz z Wiśniowej z 1938 r. Oranżerię w Wiśniowej wymienia też Tadeusz Dobrowolski (Nowoczesne malarstwo polskie, t. 3, Wrocław 1964, s. 230).W latach 30., gdy majątek w Wiśniowej należał do Jana Zygmunta i Heleny hr. Mycielskich, w okresie letnim przyjeżdżali tam liczni malarze, m.in. Jan i Hanna Cybisowie, Józef Czapski, Tytus Czyżewski i Leon Chwistek. Goście nazywali to miejsce "Wiśniowskim Barbizonem". Czyżewski, sam pochodzący z rodziny ziemiańskiej, był tam kilka razy w latach 1935-1939 i malował różne tematy, m.in. portrety, pejzaże i martwe natury.
olej na płótnie,
60,5 x 80,5 cm,
sygnowany l.d. "Tytus / CZYŻEWSKI",
na odwrocie (na płótnie) nalepka wystawowa Instytutu Propagandy Sztuki z danymi o obrazie (autor, tytuł, technika), ceną, podpisem autora i nr "18"
Oranżeria w Wiśniowej powstała w 1938 r. i została przedstawiona w grudniu tegoż roku na Wystawie Bractwa św. Łukasza: Tytus Czyżewski. Rafał Malczewski
w warszawskim Instytucie Propagandy Sztuki (w kat. nr. 40, brak il., wymiary 80x60 prawdopodobnie podano w odwrotnej kolejności).
Na tej samej wystawie Czyżewski pokazał też m.in. inne obrazy związane z Wiśniową: Portret p. Hr. Mycielskiej z 1935 r. i Krajobraz z Wiśniowej z 1938 r. Oranżerię w Wiśniowej wymienia też Tadeusz Dobrowolski (Nowoczesne malarstwo polskie, t. 3, Wrocław 1964, s. 230).W latach 30., gdy majątek w Wiśniowej należał do Jana Zygmunta i Heleny hr. Mycielskich, w okresie letnim przyjeżdżali tam liczni malarze, m.in. Jan i Hanna Cybisowie, Józef Czapski, Tytus Czyżewski i Leon Chwistek. Goście nazywali to miejsce "Wiśniowskim Barbizonem". Czyżewski, sam pochodzący z rodziny ziemiańskiej, był tam kilka razy w latach 1935-1939 i malował różne tematy, m.in. portrety, pejzaże i martwe natury.