Studiował na Wydziale Architektury Wnętrz i Grafiki PWSSP w Gdańsku oraz na Wydziale Grafiki warszawskiej ASP w pracowni plakatu Henryka Tomaszewskiego. Jest grafikiem, malarzem, autorem plakatów, rysunków satyrycznych. Jeszcze jako student publikował rysunki w "Szpilkach", warszawskiej "Kulturze" i innych czasopismach.Rysuje piórkiem, pastelami, robi kolaże, fotografuje, projektuje znaczki i karty telefoniczne. Autor ptaka "Dudi", którego komentarze polskiej rzeczywistości realnego socjalizmu obok rysunków A. Mleczki stanowiły ostrą satyrę ówczesnych stosunków (‚satyrykom wolno było więcej powiedzieć niż pozostałym twórcom’). Tworzy też scenografie teatralne. W latach 1970 - 72 przebywał w Londynie, gdzie współpracował z offowymi pismami "OZ", "Ink", "Frendz" Od 1977 r. przebywa na stałe w USA. Pracuje dla takich pism jak:"The New York Times", "Newsweek", "Time", "Vanity Fair", "Playboy".
akryl/płótno, 102 x 76 cm, sygnowany l.d: '(Dudi) sygnowany, datowany i opisany na odwrociu: 'ANDRZEJ DUDZIŃSKI | "TOTAL SPONTAN I" | 2014'
POCHODZENIE:
- bezpośrednio od artysty
Studiował na Wydziale Architektury Wnętrz i Grafiki PWSSP w Gdańsku oraz na Wydziale Grafiki warszawskiej ASP w pracowni plakatu Henryka Tomaszewskiego. Jest grafikiem, malarzem, autorem plakatów, rysunków satyrycznych. Jeszcze jako student publikował rysunki w "Szpilkach", warszawskiej "Kulturze" i innych czasopismach.Rysuje piórkiem, pastelami, robi kolaże, fotografuje, projektuje znaczki i karty telefoniczne. Autor ptaka "Dudi", którego komentarze polskiej rzeczywistości realnego socjalizmu obok rysunków A. Mleczki stanowiły ostrą satyrę ówczesnych stosunków (‚satyrykom wolno było więcej powiedzieć niż pozostałym twórcom’). Tworzy też scenografie teatralne. W latach 1970 - 72 przebywał w Londynie, gdzie współpracował z offowymi pismami "OZ", "Ink", "Frendz" Od 1977 r. przebywa na stałe w USA. Pracuje dla takich pism jak:"The New York Times", "Newsweek", "Time", "Vanity Fair", "Playboy".