Tytuł pracy został wzięty bezpośrednio z projektu Johna Koeniga The Dictionary of Obscure Sorrows, w którym artysta starał się stwarzać nowe słowa na określenie emocji, jakie dotąd nie znajdywały wyrazu. Tytułowa Opia określa wieloznaczną intensywność patrzenia komuś w oczy, odczucie zarazem inwazyjne i wrażliwe, jakby się patrzyło przez dziurkę od klucza do drzwi pewnego domu, wiedząc, że ktoś znajduje się w jego wnętrzu, ale nie będąc w stanie określić, czy spogląda się do wewnątrz, czy na zewnątrz. Praca powiela archiwalne zdjęcie artysty w wieku niemowlęcym, które zostało przerobione w taki sposób, aby odsłaniać tylko oczy. Opia, jak wiele innych prac Jonny`ego Briggsa, inspiruje się dobrze znanymi wspomnieniami i obrazami, kwestionując ciekawskość widzów i pragnienia dotarcia do tego, co jest ukryte i niedostępne.

4
Jonny BRIGGS (ur. 1985)

Opia

Technika: instalacja fotograficzna
Data powstania: 2013
Wymiary: 41 x 30,5 cm
Edycja: 6/26

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Tytuł pracy został wzięty bezpośrednio z projektu Johna Koeniga The Dictionary of Obscure Sorrows, w którym artysta starał się stwarzać nowe słowa na określenie emocji, jakie dotąd nie znajdywały wyrazu. Tytułowa Opia określa wieloznaczną intensywność patrzenia komuś w oczy, odczucie zarazem inwazyjne i wrażliwe, jakby się patrzyło przez dziurkę od klucza do drzwi pewnego domu, wiedząc, że ktoś znajduje się w jego wnętrzu, ale nie będąc w stanie określić, czy spogląda się do wewnątrz, czy na zewnątrz. Praca powiela archiwalne zdjęcie artysty w wieku niemowlęcym, które zostało przerobione w taki sposób, aby odsłaniać tylko oczy. Opia, jak wiele innych prac Jonny`ego Briggsa, inspiruje się dobrze znanymi wspomnieniami i obrazami, kwestionując ciekawskość widzów i pragnienia dotarcia do tego, co jest ukryte i niedostępne.