Wystawiany:
– „Morze, porty, ludzie. Twórczość Henryka Baranowskiego”, Narodowe Muzeum Morskie w Gdańsku, 2015 r.
Reprodukowany:
– „Morze, porty, ludzie. Twórczość Henryka Baranowskiego” [katalog wystawy], Narodowe Muzeum Morskie 2015 r., poz. 10, s. 44.
„Baranowski należał do wąskiego grona malarzy marynistów, którzy mieli prawdziwy kontakt z morzem. Dla marynisty udział w rejsach to cenna nauka, pozwalająca dobrze poznać ten żywioł we wszystkich fazach jego wewnętrznego życia. Nic dziwnego, że w przedstawieniach jednostek, zarówno marynarki wojennej, jak i floty handlowej, a także - najtrudniejszych dla malarza — żaglowców, Henryk Baranowski nie ma sobie równych znając morską rzeczywistość, potrafi oddać ich charakter, trafnie przedstawić ożaglowanie i olinowanie”
W. Zmorzyński, „Henryk Baranowski, malarstwo”. Gdynia 2003, s. 10
olej, płótno, 87 × 130 cm
sygn. l. d.: „H.Baranowski”
Wystawiany:
– „Morze, porty, ludzie. Twórczość Henryka Baranowskiego”, Narodowe Muzeum Morskie w Gdańsku, 2015 r.
Reprodukowany:
– „Morze, porty, ludzie. Twórczość Henryka Baranowskiego” [katalog wystawy], Narodowe Muzeum Morskie 2015 r., poz. 10, s. 44.
„Baranowski należał do wąskiego grona malarzy marynistów, którzy mieli prawdziwy kontakt z morzem. Dla marynisty udział w rejsach to cenna nauka, pozwalająca dobrze poznać ten żywioł we wszystkich fazach jego wewnętrznego życia. Nic dziwnego, że w przedstawieniach jednostek, zarówno marynarki wojennej, jak i floty handlowej, a także - najtrudniejszych dla malarza — żaglowców, Henryk Baranowski nie ma sobie równych znając morską rzeczywistość, potrafi oddać ich charakter, trafnie przedstawić ożaglowanie i olinowanie”
W. Zmorzyński, „Henryk Baranowski, malarstwo”. Gdynia 2003, s. 10