Olga Boznańska uznawana jest za jedną z najwybitniejszych polskich portrecistek przełomu XIX i XX wieku. W 1898 osiadła na stałe w Paryżu, gdzie mieszkała i tworzyła do końca życia. Fotografia przedstawia paryskie atelier Boznańskiej, które mieściło się na Montparnassie, gdzie przebywali, tworzyli i bawili się artyści międzynarodowej bohemy artystycznej, m.in. Mela Muter, Eugeniusz Zak czy Jacques Chapiro. W paryskim atelier Olga Boznańska sfotografowała się samotnie. Według Anny Masłowskiej późniejsze zdjęcia przedstawiające artystkę w pracowni są manifestem niezależności Boznańskiej – malarka przebywa sama w przestrzeni prywatnej i zawodowej, która stanowi dla niej to, co najważniejsze – umożliwia swobodę tworzenia (Anna Masłowska, Szarej malarki portret „czarno biały”. Refleksje o fotograficznych wizerunkach Olgii Boznańskiej [w:] Olga Boznańska (1865-1940), katalog wystawy, Muzeum Narodowe w Warszawie, Warszawa 2015, s. 44). Nie jest to zatem wyłącznie dokumentacja przestrzeni bliskiej artystce, ale również studium jej wnętrza, na którym widoczna jest przede wszystkim melancholia towarzysząca artystce coraz częściej w późniejszych latach jej życia.

PODATKI I OPŁATY:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 18%.

107
Autor NIEZNANY

Olga Boznańska , lata 30. XX w.

odbitka żelatynowo-srebrowa, vintage print/papier barytowy, 6 x 10 cm (zadruk)
opisany na przodzie: 'Mojej Drogiej Pani Mirze Olga Boznańska'

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Olga Boznańska uznawana jest za jedną z najwybitniejszych polskich portrecistek przełomu XIX i XX wieku. W 1898 osiadła na stałe w Paryżu, gdzie mieszkała i tworzyła do końca życia. Fotografia przedstawia paryskie atelier Boznańskiej, które mieściło się na Montparnassie, gdzie przebywali, tworzyli i bawili się artyści międzynarodowej bohemy artystycznej, m.in. Mela Muter, Eugeniusz Zak czy Jacques Chapiro. W paryskim atelier Olga Boznańska sfotografowała się samotnie. Według Anny Masłowskiej późniejsze zdjęcia przedstawiające artystkę w pracowni są manifestem niezależności Boznańskiej – malarka przebywa sama w przestrzeni prywatnej i zawodowej, która stanowi dla niej to, co najważniejsze – umożliwia swobodę tworzenia (Anna Masłowska, Szarej malarki portret „czarno biały”. Refleksje o fotograficznych wizerunkach Olgii Boznańskiej [w:] Olga Boznańska (1865-1940), katalog wystawy, Muzeum Narodowe w Warszawie, Warszawa 2015, s. 44). Nie jest to zatem wyłącznie dokumentacja przestrzeni bliskiej artystce, ale również studium jej wnętrza, na którym widoczna jest przede wszystkim melancholia towarzysząca artystce coraz częściej w późniejszych latach jej życia.

PODATKI I OPŁATY:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 18%.