Roland Kościółek urodzony 17.07.1988 r. w Rzeszowie. Absolwent Wydziału Rzeźby na Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie (2019 r.) oraz Wydziału Architektury Wnętrz na PWSW w Przemyślu (2013 r.). Rzeźba dyplomowa w ramach wyróżnienia została wystawiona w Pałacu Sztuki przy placu Szczepańskim w Krakowie, a następnie zakupiona przez Muzeum Westerplatte w Gdańsku, gdzie do chwili obecnej możemy ją oglądać jako część ekspozycji stałej. W konkursie „Obraz, Grafika, Rysunek, Rzeźba roku 2019/2020” otrzymał nagrodę Marszałka województwa Podkarpackiego, a także brał udział w międzynarodowym konkursie w Ostrawie w Czechach, który finalnie zakończył się wystawą pokonkursową, oraz w „4. Studenckie Biennale Małej Formy Rzeźbiarskiej 2017” i wystawie pokonkursowej w Krakowie. Uczestniczył w międzynarodowym plenerze w Imatrze w Finlandii, a także plenerze rzeźbiarskim w fabryce porcelany „Ćmielów”. Brał również udział w kilkunastu wystawach grupowych oraz jego prace znajdują się w zbiorach prywatnych w Polsce i zagranicą.
W jego twórczości przede wszystkim ważne są stany psychiczne i emocjonalne, oraz problemy egzystencjalne, które są ściśle z nimi powiązane. Prace często mówią o tematach niewygodnych i przemilczanych, o których ciężko jest mówić i o których ciężko jest rozmawiać. Stara się uchwycić za pomocą fizycznej formy, metafizyczną istotę ludzkiego życia. Nie mniej istotne w jego rzeźbach lub grafikach jest także dziedzictwo, jego szerokie pole interpretacyjne, a także jego ewolucja i deewolucja. Istotne jest też, żeby stworzyć unikatową więź między artystą, dziełem, a odbiorcą, która jest niepowtarzalna dla każdej indywidualnej relacji i, która zakłada nieskończoność różnorodności percepcji. Technikami jakimi się posługuje najczęściej jest destrukcja i dekonstrukcja, korozja, synteza oraz przetworzenie. Materiały, w których się odnajduję to: metal(drut stalowy), ceramika, żywica, sztuczny kamień i spraye. W rzeźbach najczęściej można zaobserwować figuracje oraz jej przetworzenie, realizm i nadrealizm. Z rysunkiem jest natomiast trochę inaczej, ponieważ zawiera więcej metafory i mniej dosłowności. Obie dziedziny łączy jednak szerokie interpretowanie otaczającej nas rzeczywistości, ukazywanie jej w różnorodny sposób przy użyciu rozmaitych środków formalnych
rzeźba ceramiczna, biało (kremowa) - zielono-metaliczna-kobaltowa, ok. 23 x 13 x 22 (cm), sygnatura od środka - logo "ROKO"
Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacjiRoland Kościółek urodzony 17.07.1988 r. w Rzeszowie. Absolwent Wydziału Rzeźby na Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie (2019 r.) oraz Wydziału Architektury Wnętrz na PWSW w Przemyślu (2013 r.). Rzeźba dyplomowa w ramach wyróżnienia została wystawiona w Pałacu Sztuki przy placu Szczepańskim w Krakowie, a następnie zakupiona przez Muzeum Westerplatte w Gdańsku, gdzie do chwili obecnej możemy ją oglądać jako część ekspozycji stałej. W konkursie „Obraz, Grafika, Rysunek, Rzeźba roku 2019/2020” otrzymał nagrodę Marszałka województwa Podkarpackiego, a także brał udział w międzynarodowym konkursie w Ostrawie w Czechach, który finalnie zakończył się wystawą pokonkursową, oraz w „4. Studenckie Biennale Małej Formy Rzeźbiarskiej 2017” i wystawie pokonkursowej w Krakowie. Uczestniczył w międzynarodowym plenerze w Imatrze w Finlandii, a także plenerze rzeźbiarskim w fabryce porcelany „Ćmielów”. Brał również udział w kilkunastu wystawach grupowych oraz jego prace znajdują się w zbiorach prywatnych w Polsce i zagranicą.
W jego twórczości przede wszystkim ważne są stany psychiczne i emocjonalne, oraz problemy egzystencjalne, które są ściśle z nimi powiązane. Prace często mówią o tematach niewygodnych i przemilczanych, o których ciężko jest mówić i o których ciężko jest rozmawiać. Stara się uchwycić za pomocą fizycznej formy, metafizyczną istotę ludzkiego życia. Nie mniej istotne w jego rzeźbach lub grafikach jest także dziedzictwo, jego szerokie pole interpretacyjne, a także jego ewolucja i deewolucja. Istotne jest też, żeby stworzyć unikatową więź między artystą, dziełem, a odbiorcą, która jest niepowtarzalna dla każdej indywidualnej relacji i, która zakłada nieskończoność różnorodności percepcji. Technikami jakimi się posługuje najczęściej jest destrukcja i dekonstrukcja, korozja, synteza oraz przetworzenie. Materiały, w których się odnajduję to: metal(drut stalowy), ceramika, żywica, sztuczny kamień i spraye. W rzeźbach najczęściej można zaobserwować figuracje oraz jej przetworzenie, realizm i nadrealizm. Z rysunkiem jest natomiast trochę inaczej, ponieważ zawiera więcej metafory i mniej dosłowności. Obie dziedziny łączy jednak szerokie interpretowanie otaczającej nas rzeczywistości, ukazywanie jej w różnorodny sposób przy użyciu rozmaitych środków formalnych