Proweniencja:
Praca pochodzi z kolekcji Everson Museum of Art w Syracuse, N.Y., powstała prawdopodobnie podczas pobytu artysty w Stanach Zjednoczonych.
Obraz reprodukowany:
– „Projekt – sztuka wizualna i projektowanie“ 1976, nr 5 (114), s. 19 (il. czarno-biała).
Franciszek Starowieyski w latach 1974-75 przebywał na stypendium Fundacji Kościuszkowskiej w Stanach Zjednoczonych. W czasie tego pobytu najprawdopodobniej powstał prezentowany tu obraz. Odnajdujemy w nim najbardziej charakterystyczne dla twórczości Starowieyskiego cechy: fascynację zmysłowym kobiecym ciałem o „rubensowskich“ kształtach, niepohamowaną wyobraźnię, nasycenie obrazu humorem i groteską, a także, co było częstym zabiegiem artysty, włączenie tytułu pracy w kompozycję obrazu – tak, aby tworzył integralną część dzieła.
pastel, papier pakowy
161 x 119 cm
napisy po p.: ola | Boga | czyja noga
po l.: urwana | dla Pana | Boga
sygn. białym pastelem p.d.: FStarowieyski
niżej czarnym pastelem: a. d. 1675
Proweniencja:
Praca pochodzi z kolekcji Everson Museum of Art w Syracuse, N.Y., powstała prawdopodobnie podczas pobytu artysty w Stanach Zjednoczonych.
Obraz reprodukowany:
– „Projekt – sztuka wizualna i projektowanie“ 1976, nr 5 (114), s. 19 (il. czarno-biała).
Franciszek Starowieyski w latach 1974-75 przebywał na stypendium Fundacji Kościuszkowskiej w Stanach Zjednoczonych. W czasie tego pobytu najprawdopodobniej powstał prezentowany tu obraz. Odnajdujemy w nim najbardziej charakterystyczne dla twórczości Starowieyskiego cechy: fascynację zmysłowym kobiecym ciałem o „rubensowskich“ kształtach, niepohamowaną wyobraźnię, nasycenie obrazu humorem i groteską, a także, co było częstym zabiegiem artysty, włączenie tytułu pracy w kompozycję obrazu – tak, aby tworzył integralną część dzieła.