Studiował w krakowskiej Szkole Sztuk Pięknych, m.in. u Leopolda Loefflera. W l. 1885-1887 kontynuował nauki w Paryżu u E. A. Carolus-Durana. W Paryżu też osiadł na stałe, wiele podróżując i początkowo współpracując z wydawnictwami jako ilustrator. Jego niezwykła kariera rozpoczęła się w l. 1887-1888. Rychło stał się portrecistą wyższych sfer towarzyskich Paryża, popularnym i cenionym. "W jego pracowni powstawały reprezentacyjne wizerunki osobistości ze sfer arystokracji, mieszczaństwa i elity inteligenckiej, ze szczególnym upodobaniem malował zaś portrety pięknych kobiet" (SAP).
Portretował m.in. markizę de Morés, księżnę de Bourgogne, księżnę Oboleńską, hrabinę de Chaboeil, pisarza Henry Gauthier-Villarsa, Jana Koziełł-Poklewskiego, admirała Pueche’a.
Ojciec Eugeniusz to studium charakterystycznej postaci, starego sprzedawcy gazet, wykonane z talentem i niebywałą sprawnością malarską. Michalski wystawił je w 1907 roku w Salonie paryskim, zbierając bardzo pochlebne opinie. Nagrodzony w 1900 r. złotym medalem na wystawie powszechnej w Paryżu, artysta wystawiał także w Berlinie, Wiedniu, Madrycie, Londynie, Chicago. W l. 1901-1902 przebywał w Warszawie, podróżował po prowincji. Portrety jego autorstwa znajdują się m.in. w Muz. Narodowym w Warszawie, Zbiorach Sztuki na Wawelu, Lwowskiej Galerii Obrazów.

71
Zygmunt Walenty MYRTON-MICHALSKI (1864 - 1920)

OJCIEC EUGENIUSZ

(PÝre EugÝne) - typ z Montmartre, 1907
olej na płótnie, 161 x 91 cm, sygnowany l.d. "Myrton - Michalski /1907/ Paris"
Wystawiany: Salon Paryski [Société National des Beaux - Arts], 1907.

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Studiował w krakowskiej Szkole Sztuk Pięknych, m.in. u Leopolda Loefflera. W l. 1885-1887 kontynuował nauki w Paryżu u E. A. Carolus-Durana. W Paryżu też osiadł na stałe, wiele podróżując i początkowo współpracując z wydawnictwami jako ilustrator. Jego niezwykła kariera rozpoczęła się w l. 1887-1888. Rychło stał się portrecistą wyższych sfer towarzyskich Paryża, popularnym i cenionym. "W jego pracowni powstawały reprezentacyjne wizerunki osobistości ze sfer arystokracji, mieszczaństwa i elity inteligenckiej, ze szczególnym upodobaniem malował zaś portrety pięknych kobiet" (SAP).
Portretował m.in. markizę de Morés, księżnę de Bourgogne, księżnę Oboleńską, hrabinę de Chaboeil, pisarza Henry Gauthier-Villarsa, Jana Koziełł-Poklewskiego, admirała Pueche’a.
Ojciec Eugeniusz to studium charakterystycznej postaci, starego sprzedawcy gazet, wykonane z talentem i niebywałą sprawnością malarską. Michalski wystawił je w 1907 roku w Salonie paryskim, zbierając bardzo pochlebne opinie. Nagrodzony w 1900 r. złotym medalem na wystawie powszechnej w Paryżu, artysta wystawiał także w Berlinie, Wiedniu, Madrycie, Londynie, Chicago. W l. 1901-1902 przebywał w Warszawie, podróżował po prowincji. Portrety jego autorstwa znajdują się m.in. w Muz. Narodowym w Warszawie, Zbiorach Sztuki na Wawelu, Lwowskiej Galerii Obrazów.