EWA KUTYLAK
Absolwentka Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu. Zajmuje się grafiką w technikach miedziorytu, akwaforty, mezzotinty oraz suchej igły. Autorka oprawy graficznej spektaklu „Danteida” oraz elementów scenografii do „Skweru Wyszyńskiego – Misterium drogi”. Brała udział w licznych wystawach konkursowych na świecie (Włochy, Belgia, Portugalia, Bulgaria, Dania, Egipt, Chiny).
Laureatka m.in. Stypendium Ministerstwa Kultury. Otrzymała wyróżnienie na Guangzhou the 1st International Exlibris and Mini-prints Biennale Exhibition (Chiny) i VIII Biennale Grafiki im. Josep de Ribera (Hiszpania).
Tematyka prac Kutylak oscyluje wokół symboliki zwierzęcej i roślinnej łączonej ze stylizowanymi przedstawieniami sylwetek bądź portretów ludzi. Motywy te, nierzadko przeskalowane względem siebie, artystka umieszcza na tle bądź w zestawieniu z widokami ogrodów i krajobrazów. Częste są też odwołania biblijne oraz sceny przywodzące na myśl ilustracje ze średniowiecznych bestiariuszy i florariów.

15
Ewa KUTYLAK

Ogrody, 2021

akwaforta na papierze, 25 x 13 cm, egz. 6/50,
sygn. d. krawędź.
Artystka współpracująca z Galerią Sztuki Katarzyny Napiórkowskiej

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

EWA KUTYLAK
Absolwentka Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu. Zajmuje się grafiką w technikach miedziorytu, akwaforty, mezzotinty oraz suchej igły. Autorka oprawy graficznej spektaklu „Danteida” oraz elementów scenografii do „Skweru Wyszyńskiego – Misterium drogi”. Brała udział w licznych wystawach konkursowych na świecie (Włochy, Belgia, Portugalia, Bulgaria, Dania, Egipt, Chiny).
Laureatka m.in. Stypendium Ministerstwa Kultury. Otrzymała wyróżnienie na Guangzhou the 1st International Exlibris and Mini-prints Biennale Exhibition (Chiny) i VIII Biennale Grafiki im. Josep de Ribera (Hiszpania).
Tematyka prac Kutylak oscyluje wokół symboliki zwierzęcej i roślinnej łączonej ze stylizowanymi przedstawieniami sylwetek bądź portretów ludzi. Motywy te, nierzadko przeskalowane względem siebie, artystka umieszcza na tle bądź w zestawieniu z widokami ogrodów i krajobrazów. Częste są też odwołania biblijne oraz sceny przywodzące na myśl ilustracje ze średniowiecznych bestiariuszy i florariów.