Mamy przyjemność zaproponować Państwu obraz Zbigniewa Makowskiego, powstały w 1962 roku w Paryżu. Artysta odwołuje się do sztuki dalekowschodniej poprzez użycie mandali - "diagramu będącego symbolem jedni" - łączącej w sobie koło i kwadrat. Wpisuje w okrąg kwadrat dzieląc ten ostatni na cztery trójkąty. Na bokach kwadratu po zewnętrznej stronie zaznacza bramy do środka diagramu tzw. bindu miejsca gdzie kumuluje się energia. Nie rezygnuje zupełnie z figuracji umieszczając przedmioty wokół kwadratu, dopełnia całość mocnym kontrastem barwny. Na odwrocie przy sygnaturze, należy zwrócić uwagę na literę W w imieniu i nazwisku malarza. Zachodzące na siebie kreski litery są charakterystyczne dla podpisu, stosowanego przez artystę podczas pobytu we Francji. Obraz posiada autorskie potwierdzenie autentyczności.
olej, płótno; 60 x 60 cm.
w obrębie kompozycji napisy autorskie; na odwrocie napis autorski: ZBIGNIEW / MAKOWSKI / Paris 62
Mamy przyjemność zaproponować Państwu obraz Zbigniewa Makowskiego, powstały w 1962 roku w Paryżu. Artysta odwołuje się do sztuki dalekowschodniej poprzez użycie mandali - "diagramu będącego symbolem jedni" - łączącej w sobie koło i kwadrat. Wpisuje w okrąg kwadrat dzieląc ten ostatni na cztery trójkąty. Na bokach kwadratu po zewnętrznej stronie zaznacza bramy do środka diagramu tzw. bindu miejsca gdzie kumuluje się energia. Nie rezygnuje zupełnie z figuracji umieszczając przedmioty wokół kwadratu, dopełnia całość mocnym kontrastem barwny. Na odwrocie przy sygnaturze, należy zwrócić uwagę na literę W w imieniu i nazwisku malarza. Zachodzące na siebie kreski litery są charakterystyczne dla podpisu, stosowanego przez artystę podczas pobytu we Francji. Obraz posiada autorskie potwierdzenie autentyczności.