Wybitny kolorysta. Barwna tonacja obrazów artysty utrzymana jest w gamie kolorów ciepłych i nasyconych - żółcie, oranże, czerwienie, zielenie rozświetlone słońcem. Niekiedy ulega ona ochłodzeniu: artysta wprowadza fiolety, zimne błękity, zielenie, akcenty różu w całości osnute niebieską mgiełką. Zgodnie z kapistowską doktryną, kolor w jego malarstwie był czynnikiem najistotniejszym. Ukończył Akademię Sztuk Pięknych w Krakowie w 1924 roku; studiował m.in. pod kierunkiem Teodora Axentowicza, w Paryżu u Józefa Pankiewicza. Od 1929 roku związany z Poznaniem.
olej na płótnie,
80,5 x 64,5 cm,
sygnowany p.d. "J. Krzyżański/1939``
Wybitny kolorysta. Barwna tonacja obrazów artysty utrzymana jest w gamie kolorów ciepłych i nasyconych - żółcie, oranże, czerwienie, zielenie rozświetlone słońcem. Niekiedy ulega ona ochłodzeniu: artysta wprowadza fiolety, zimne błękity, zielenie, akcenty różu w całości osnute niebieską mgiełką. Zgodnie z kapistowską doktryną, kolor w jego malarstwie był czynnikiem najistotniejszym. Ukończył Akademię Sztuk Pięknych w Krakowie w 1924 roku; studiował m.in. pod kierunkiem Teodora Axentowicza, w Paryżu u Józefa Pankiewicza. Od 1929 roku związany z Poznaniem.