Grafik związany ze śląskim środowiskiem artystycznym. W latach 1958-1959 uczył się technik graficznych u Stefana Suberlaka w Ognisku Plastycznym w Katowicach. Z zawodu górnik, w kopalni "Katowice" przepracował 28 lat. Był współzałożycielem koła plastyków "Gwarek 58" przy kopalni "Katowice". W 1989 otrzymał zezwolenie na wykonywanie zawodu artysty plastyka z Ministerstwa Kultury i Sztuki. Uprawia linoryt, miedzioryt i suchą igłę. W pracach artysty dominuje motyw śląskiego pejzażu i jego mieszkańców, często przedstawiony z ornamentalną drobiazgowością i bogactwem rozwiązań tematycznych.
Do powstania prac z cyklu "Ogrody" przyczyniły się konkretne miejsca: "Czasami zauważone przypadkowo, czasami obserwowane przez lata – to na przykład wanna w nie istniejącym ogródku widzianym z kuchennego okna czy bocianie gniazdo na walącym się kominie z okolic Czechowic-Dziedzic." ("Szczerze. Linoryty Jana Nowaka", Muzeum Śląskie w Katowicach, 2014, s. 24).
( Maria Fiderkiewicz "Sztuka pogranicza. Między etnosztuką a sztuką akademicką. Katalog zbiorów Muzeum Śląskiego", Muzeum Śląskie, Katowice, 2007, s. 132).
sucha igła, 19/25, 24,5 x 19,8 cm,
sygn. oł. p.d.: Jan Nowak 2003 r.; oł. l.d.: sucha igła 19/25 "Ogród XI".
Odbitkę prezentowanej grafiki posiada w swoich zbiorach Muzeum Śląskie w Katowicach.
("Szczerze. Linoryty Jana Nowaka", Muzeum Śląskie w Katowicach, 2014, il. s. 103).
Grafik związany ze śląskim środowiskiem artystycznym. W latach 1958-1959 uczył się technik graficznych u Stefana Suberlaka w Ognisku Plastycznym w Katowicach. Z zawodu górnik, w kopalni "Katowice" przepracował 28 lat. Był współzałożycielem koła plastyków "Gwarek 58" przy kopalni "Katowice". W 1989 otrzymał zezwolenie na wykonywanie zawodu artysty plastyka z Ministerstwa Kultury i Sztuki. Uprawia linoryt, miedzioryt i suchą igłę. W pracach artysty dominuje motyw śląskiego pejzażu i jego mieszkańców, często przedstawiony z ornamentalną drobiazgowością i bogactwem rozwiązań tematycznych.
Do powstania prac z cyklu "Ogrody" przyczyniły się konkretne miejsca: "Czasami zauważone przypadkowo, czasami obserwowane przez lata – to na przykład wanna w nie istniejącym ogródku widzianym z kuchennego okna czy bocianie gniazdo na walącym się kominie z okolic Czechowic-Dziedzic." ("Szczerze. Linoryty Jana Nowaka", Muzeum Śląskie w Katowicach, 2014, s. 24).
( Maria Fiderkiewicz "Sztuka pogranicza. Między etnosztuką a sztuką akademicką. Katalog zbiorów Muzeum Śląskiego", Muzeum Śląskie, Katowice, 2007, s. 132).