Ten niezmiernie ciekawy, acz niedoceniany artysta był malarzem, pisarzem, naukowcem, pionierem archeologii, religioznawcą i niestrudzonym propagatorem Słowiańszczyzny. Dla Wawrzenieckiego najważniejszym kształtującym go okresem były studia w Krakowie, bo chociaż był uczniem Jana Matejki to jednocześnie był też wielbicielem talentu i wiernym słuchaczem ówczesnego wieszcza Słowiańszczyzny - Stanisława Wyspiańskiego.
Artysta, którego wielką pasją życiową było badanie kultury dawnych Słowian, w swoim malarstwie nawiązywał do tej tematyki. Tworzył przede wszystkim nastrojowe obrazy pełne tajemniczości, zabarwione erotyzmem i okrucieństwem.

38
Marian Michał WAWRZENIECKI (1863 - 1943)

OFIARA SŁOWIAŃSKA NA KURHANIE TURKOTATARA, 1911

olej na płótnie dublowanym,
48,5 x 58 cm,
sygnowany u dołu "M. W." (i stylizowana swastyka); na krośnie autorskie: "M. WAWRZENIECKI (tu znak graficzny swastyki) 1911 R. P." oraz tytuł obrazu.

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Ten niezmiernie ciekawy, acz niedoceniany artysta był malarzem, pisarzem, naukowcem, pionierem archeologii, religioznawcą i niestrudzonym propagatorem Słowiańszczyzny. Dla Wawrzenieckiego najważniejszym kształtującym go okresem były studia w Krakowie, bo chociaż był uczniem Jana Matejki to jednocześnie był też wielbicielem talentu i wiernym słuchaczem ówczesnego wieszcza Słowiańszczyzny - Stanisława Wyspiańskiego.
Artysta, którego wielką pasją życiową było badanie kultury dawnych Słowian, w swoim malarstwie nawiązywał do tej tematyki. Tworzył przede wszystkim nastrojowe obrazy pełne tajemniczości, zabarwione erotyzmem i okrucieństwem.