Na odwrocie oprawy metka z wystawy z odręcznym napisem czerwonym tuszem: "Odpust w Kalwarii | Zebrzydowskiej, r. 1911, kat. 153."
Obraz prezentowany na wystawie malarstwa Wojciecha Weissa
w Krakowskim Muzeum Narodowym w 1962 r.
Wojciech Weiss kształcił się w krakowskiej Szkole Sztuk Pięknych w okresie dyrekcji Jana Matejki, następnie Władysława Łuszczkiewicza i Juliana Fałata, a także w uczelniach Paryża i Rzymu. Od 1907 r. prowadził działalność pedagogiczną na Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie (trzy razy pełnił funkcję rektora). Należał do Towarzystwa Artystów Polskich "Sztuka" oraz wiedeńskiej "Secesji". W ramach jego zainteresowań znalazły się portrety, akty, pejzaże oraz kompozycje symboliczne. Zajmował się także grafiką. Niezwykle różnorodna, pełna witalności twórczość malarska artysty poddana była wielu inspiracjom. Weiss operował bogatą paletą zdecydowanych i wyrazistych barw, z reguły także rezygnował z konturu rozmywając krawędzie kształtów, czego efektem było charakterystyczne sfumato.
Bibliografia:
Wojciech Weiss. Katalog wystawy, Muzeum Narodowe w Krakowie, opr. Helena Blum, Zofia Tobiaszowa, Zofia Kucielska, Kraków, grudzień 1962, poz. 153.
Akwarela, karton; 22,1 x 30 cm
Sygnowany ołówkiem p. d.: WW | 1911
Na odwrocie owalna pieczęć z napisem: "ZE ZBIORU DZIEŁ WOJCIECHA WEISSA | DOM ARTYSTY", w centrum faksymile podpisu artysty; poniżej pieczęć z numerem: "000688"
Na odwrocie oprawy metka z wystawy z odręcznym napisem czerwonym tuszem: "Odpust w Kalwarii | Zebrzydowskiej, r. 1911, kat. 153."
Obraz prezentowany na wystawie malarstwa Wojciecha Weissa
w Krakowskim Muzeum Narodowym w 1962 r.
Wojciech Weiss kształcił się w krakowskiej Szkole Sztuk Pięknych w okresie dyrekcji Jana Matejki, następnie Władysława Łuszczkiewicza i Juliana Fałata, a także w uczelniach Paryża i Rzymu. Od 1907 r. prowadził działalność pedagogiczną na Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie (trzy razy pełnił funkcję rektora). Należał do Towarzystwa Artystów Polskich "Sztuka" oraz wiedeńskiej "Secesji". W ramach jego zainteresowań znalazły się portrety, akty, pejzaże oraz kompozycje symboliczne. Zajmował się także grafiką. Niezwykle różnorodna, pełna witalności twórczość malarska artysty poddana była wielu inspiracjom. Weiss operował bogatą paletą zdecydowanych i wyrazistych barw, z reguły także rezygnował z konturu rozmywając krawędzie kształtów, czego efektem było charakterystyczne sfumato.
Bibliografia:
Wojciech Weiss. Katalog wystawy, Muzeum Narodowe w Krakowie, opr. Helena Blum, Zofia Tobiaszowa, Zofia Kucielska, Kraków, grudzień 1962, poz. 153.