Od 1885 r. kształcił się w Warszawie pod kierunkiem Jana Kryńskiego i Ludwika Pyrowicza. Dzięki zdobyciu I nagrody w konkursie Towarzystwa Zachęty Sztuk Pięknych, w latach 1891 - 96 przebywał na stypendium w Paryżu, gdzie studiował u A. Mercié, Al. Falguiere'a oraz J. Gérôme'a. Po powrocie z Paryża do 1899 r. mieszkał w Warszawie, następnie przeniósł się do Krakowa, gdzie objął katedrę rzeźby Akademii Sztuk Pięknych, którą prowadził do 1935 r.. W latach 1900 - 10 sprawował patronat artystyczny nad fabryką wyrobów kaflarskich i garncarskich Józefa Niedźwieckiego w Dębnikach. Był jednym z założycieli TAP "SZTUKA". W swej twórczości nawiązywał do Auguste Rodina, co szczególnie zaznaczyło się w rzeźbionych na początku XX wieku aktach kobiecych utrzymanych w stylistyce secesji. Zajmował się również rzeźbą monumentalną oraz portretową. Wielką pasją artysty była ceramika, której z biegiem lat poświęcał się coraz bardziej.
Diana wypoczywająca daje wyraz mistrzostwa Konstantego Laszczki. Wpisuje się także w słowa samego artysty, który podkreślał: "prawdziwą indywidualność artystyczną zawsze cechowała prostota i szczerość". Toteż jej dzieła są proste i bez sztuczności".
Majolika malowana na kolor brązowy, szkliwiona, wys. 35,5 cm
Sygnatura ryta: K. Laszczka
Stan zachowania: trzy drobne odpryski przy dolnej krawędzi
Od 1885 r. kształcił się w Warszawie pod kierunkiem Jana Kryńskiego i Ludwika Pyrowicza. Dzięki zdobyciu I nagrody w konkursie Towarzystwa Zachęty Sztuk Pięknych, w latach 1891 - 96 przebywał na stypendium w Paryżu, gdzie studiował u A. Mercié, Al. Falguiere'a oraz J. Gérôme'a. Po powrocie z Paryża do 1899 r. mieszkał w Warszawie, następnie przeniósł się do Krakowa, gdzie objął katedrę rzeźby Akademii Sztuk Pięknych, którą prowadził do 1935 r.. W latach 1900 - 10 sprawował patronat artystyczny nad fabryką wyrobów kaflarskich i garncarskich Józefa Niedźwieckiego w Dębnikach. Był jednym z założycieli TAP "SZTUKA". W swej twórczości nawiązywał do Auguste Rodina, co szczególnie zaznaczyło się w rzeźbionych na początku XX wieku aktach kobiecych utrzymanych w stylistyce secesji. Zajmował się również rzeźbą monumentalną oraz portretową. Wielką pasją artysty była ceramika, której z biegiem lat poświęcał się coraz bardziej.
Diana wypoczywająca daje wyraz mistrzostwa Konstantego Laszczki. Wpisuje się także w słowa samego artysty, który podkreślał: "prawdziwą indywidualność artystyczną zawsze cechowała prostota i szczerość". Toteż jej dzieła są proste i bez sztuczności".