Włodzimierz Tetmajer studiował filozofię i filologię klasyczna na Uniwersytecie Jagillońskim a malarstwo w Wiedniu (1882 u C. Griepenkerla),w krakowskiej Szkole Sztuk Pięknych (u1882-86 u W. Łuszczkiewicza, F.Cynka, Löfflera i w latach 1889-95 u j. Matejki), w Monachium (1886-89 u A. Wagnera) i w Paryżu w Académie Colarossi. Wyjeżdżał do Rzymu w 1893 i 1902. W 1895 na stałe zamieszkał w podkrakowskich Bronowicach. Należał do Towarzystwa Artystów Polskich Sztuka, do grupy Zero, był jednym z założycieli Towarzystwa Polska Sztuka Stosowana. W jego twórczości znajduje odbicie fascynacja tematyką wiejską tak charakterystyczna dla polskiej sztuki przełomu XIX i XX w. Żniwa okazują się być wdzięcznym tematem malarskim, obecnie prezentowany obraz i publikowany w katalogu nr XVIII (poz. 24) stanowią jakby fragment jednego cyklu.
Olej, płótno naklejone na tekturę, 28,1 x 40,6 cm
Sygnowany czarnym olejem p.d.: WT
Na odwrocie naklejone orzeczenie z 1949 r. biegłego sądowego dr Kazimierza Buczkowskiego
Włodzimierz Tetmajer studiował filozofię i filologię klasyczna na Uniwersytecie Jagillońskim a malarstwo w Wiedniu (1882 u C. Griepenkerla),w krakowskiej Szkole Sztuk Pięknych (u1882-86 u W. Łuszczkiewicza, F.Cynka, Löfflera i w latach 1889-95 u j. Matejki), w Monachium (1886-89 u A. Wagnera) i w Paryżu w Académie Colarossi. Wyjeżdżał do Rzymu w 1893 i 1902. W 1895 na stałe zamieszkał w podkrakowskich Bronowicach. Należał do Towarzystwa Artystów Polskich Sztuka, do grupy Zero, był jednym z założycieli Towarzystwa Polska Sztuka Stosowana. W jego twórczości znajduje odbicie fascynacja tematyką wiejską tak charakterystyczna dla polskiej sztuki przełomu XIX i XX w. Żniwa okazują się być wdzięcznym tematem malarskim, obecnie prezentowany obraz i publikowany w katalogu nr XVIII (poz. 24) stanowią jakby fragment jednego cyklu.