„Figura fauna, może bożka Pana, nawiązuje luźno do antycznej figury śpiącego fauna i jest celowo zaprzeczeniem dynamiki obrazu Orszak Bachusa, przedstawieniem odpoczynku. Zarazem falliczny motyw nawiązuje do przedstawień mitologicznych. Nie było moim celem nawiązanie do żadnej konkretnej sceny mitologicznej. Motywem jest tu ukazanie kompozycji aktów w ruchu, co należy do jednych z moich ulubionych tematów. Osobnym tematem jest też samo kształtowanie się formy z rysunku, stąd mnogość linii i towarzyszących im plam, które nie próbują jednak naśladować realistycznie ciał, a konstruują je ze znaków. Dla uzyskania pożądanego efektu chciałem możliwie najwierniej nawiązać do ciemnych linii i świateł wykonanych białą kredką na szarym papierze rysunku i oddać lekkość tego rysunku w obrazie”. Jerzy Lisak
akryl, gwasz, płótno, 90 x 100 cm;
sygn. i dat. p. d.: JLisak / 2024.
„Figura fauna, może bożka Pana, nawiązuje luźno do antycznej figury śpiącego fauna i jest celowo zaprzeczeniem dynamiki obrazu Orszak Bachusa, przedstawieniem odpoczynku. Zarazem falliczny motyw nawiązuje do przedstawień mitologicznych. Nie było moim celem nawiązanie do żadnej konkretnej sceny mitologicznej. Motywem jest tu ukazanie kompozycji aktów w ruchu, co należy do jednych z moich ulubionych tematów. Osobnym tematem jest też samo kształtowanie się formy z rysunku, stąd mnogość linii i towarzyszących im plam, które nie próbują jednak naśladować realistycznie ciał, a konstruują je ze znaków. Dla uzyskania pożądanego efektu chciałem możliwie najwierniej nawiązać do ciemnych linii i świateł wykonanych białą kredką na szarym papierze rysunku i oddać lekkość tego rysunku w obrazie”. Jerzy Lisak