Kobieta przysiadła na poręczy fotela, o który się opiera. Obraz bardzo "francuski" w swobodzie rysunku i lekkości ręki.
Studia w Akademii monachijskiej, 1882-1895 pobyt w Paryżu. Od 1895 profesor Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie. Współzałożyciel Tow. Artystów Polskich "Sztuka". Sławę przyniosły mu szczególnie - zawsze poszukiwane i chwalone - duże pastelowe wizerunki kobiet, portretowe albo symboliczne, czy czysto dekoracyjne.
pastel, węgiel 52,7 x 41,3
sygnowany u dołu po prawej: \"T. Axentowicz\"
Kobieta przysiadła na poręczy fotela, o który się opiera. Obraz bardzo "francuski" w swobodzie rysunku i lekkości ręki.
Studia w Akademii monachijskiej, 1882-1895 pobyt w Paryżu. Od 1895 profesor Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie. Współzałożyciel Tow. Artystów Polskich "Sztuka". Sławę przyniosły mu szczególnie - zawsze poszukiwane i chwalone - duże pastelowe wizerunki kobiet, portretowe albo symboliczne, czy czysto dekoracyjne.