Urodzona w 1959 r. w Przemyślu. Malarka, autorka fotografii, prac tekstowych, obiektów. Studiowała w krakowskiej ASP. Mieszka i pracuje w Przemyślu. W początkowym okresie uprawiała malarstwo ekspresyjne, później, od połowy lat 90., zaczęła tworzyć obrazy z motywami garderoby, konfekcji i kosmetyków, opatrzone niby reklamowymi napisami. Później tworzyła obrazy wyłącznie z fragmentami tekstów, przypadkowych fragmentów z gazet i innych cytatów. Wykonywała wielkoformatowe wydruki - instalacje tekstowe z czarnymi literami na różowocielistym tle, które umieszczała na bilbordach w publicznej przestrzeni. Jedna z tych prac pt. NAWRACANIE, OSWAJANIE, TRESOWANIE, była pokazywana w ramach projektu Zewnętrznej Galerii AMS. Teksty pojawiają się na przedmiotach: opakowaniach, ołówkach, ulotkach, bądź wprost na ścianach galerii. W późniejszym okresie autorka fotografowała ubranka, dalej prowadząc subtelną grę pomiędzy kiczem, fetyszem a konsumpcjonizmem.

78
Jadwiga SAWICKA (ur. 1959, Przemyśl)

Odchodzę, 2011

akryl, papier, 29 x 42 cm,
sygn.: na odwrocie: JADWIGA SAWICKA 2011


Estymacja: 2500-3500 zł

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Urodzona w 1959 r. w Przemyślu. Malarka, autorka fotografii, prac tekstowych, obiektów. Studiowała w krakowskiej ASP. Mieszka i pracuje w Przemyślu. W początkowym okresie uprawiała malarstwo ekspresyjne, później, od połowy lat 90., zaczęła tworzyć obrazy z motywami garderoby, konfekcji i kosmetyków, opatrzone niby reklamowymi napisami. Później tworzyła obrazy wyłącznie z fragmentami tekstów, przypadkowych fragmentów z gazet i innych cytatów. Wykonywała wielkoformatowe wydruki - instalacje tekstowe z czarnymi literami na różowocielistym tle, które umieszczała na bilbordach w publicznej przestrzeni. Jedna z tych prac pt. NAWRACANIE, OSWAJANIE, TRESOWANIE, była pokazywana w ramach projektu Zewnętrznej Galerii AMS. Teksty pojawiają się na przedmiotach: opakowaniach, ołówkach, ulotkach, bądź wprost na ścianach galerii. W późniejszym okresie autorka fotografowała ubranka, dalej prowadząc subtelną grę pomiędzy kiczem, fetyszem a konsumpcjonizmem.