Małgorzata Jagiełło studiowała na Wydziale Grafiki Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie między innymi u Profesorów Jana Świderskiego i Mieczysława Wejmana. Obroniła dyplom w Pracowniach Miedziorytu i Projektowania Książki w 1975 roku. Od 50 lat zajmuje się malarstwem, rysunkiem, grafiką, fotografią i grafiką cyfrową, projektowaniem oraz pisaniem wierszy. Brała udział w wielu konkursach, projektach, wystawach zbiorowych i indywidualnych. Należy do Związku Polskich Artystów Plastyków i Stowarzyszenia Pastelistów Polskich. Aktualnie tworzy i mieszka w Krakowie i w Gorcach.
Inspiracją do „Odaliski w czasach zarazy” była „Wielka Odaliska” Ingres’a, które to dzieło wywołało skandal z powodu nieproporcjonalności przedstawionej na nim kobiety. Artystka wykorzystuje to aby na swoim obrazie pokazać nam piękną kobietę, która pchana obsesją na punkcie swojego wyglądu poddaje się szeregowi operacji plastycznych. Chce w ten sposób zwrócić uwagę na problem osób, które podążając za niemożliwymi do osiągnięcia standardami piękna ingerują w swoje ciało, tracąc swoją naturalność. Maseczka trzymana w ręce przez Odaliskę pokazuje brak wolności i ogrom ograniczeń
z jakimi musimy się mierzyć w czasach pandemii, jednak fakt, że trzyma ją w ręce, a nie na twarzy pokazuje wewnętrzny bunt, chęć wolności i naturalności bez ograniczeń dla naszego ciała i umysłu.
akryl, olej, płyta; 70 x 100 cm
sygn. z p. d.: III Jagiełło 21’
sygn., dat. i opisany na odwrocie: Małgorzata Jagiełło „Odaliska w czasach zarazy” 2021 akryl olej;
Małgorzata Jagiełło studiowała na Wydziale Grafiki Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie między innymi u Profesorów Jana Świderskiego i Mieczysława Wejmana. Obroniła dyplom w Pracowniach Miedziorytu i Projektowania Książki w 1975 roku. Od 50 lat zajmuje się malarstwem, rysunkiem, grafiką, fotografią i grafiką cyfrową, projektowaniem oraz pisaniem wierszy. Brała udział w wielu konkursach, projektach, wystawach zbiorowych i indywidualnych. Należy do Związku Polskich Artystów Plastyków i Stowarzyszenia Pastelistów Polskich. Aktualnie tworzy i mieszka w Krakowie i w Gorcach.
Inspiracją do „Odaliski w czasach zarazy” była „Wielka Odaliska” Ingres’a, które to dzieło wywołało skandal z powodu nieproporcjonalności przedstawionej na nim kobiety. Artystka wykorzystuje to aby na swoim obrazie pokazać nam piękną kobietę, która pchana obsesją na punkcie swojego wyglądu poddaje się szeregowi operacji plastycznych. Chce w ten sposób zwrócić uwagę na problem osób, które podążając za niemożliwymi do osiągnięcia standardami piękna ingerują w swoje ciało, tracąc swoją naturalność. Maseczka trzymana w ręce przez Odaliskę pokazuje brak wolności i ogrom ograniczeń
z jakimi musimy się mierzyć w czasach pandemii, jednak fakt, że trzyma ją w ręce, a nie na twarzy pokazuje wewnętrzny bunt, chęć wolności i naturalności bez ograniczeń dla naszego ciała i umysłu.