Ireneusz Pierzgalski (ur. 1929)
W 1955 roku uzyskał dyplom w Państwowej Wyższej Szkole Sztuk Plastycznych w Łodzi. W latach 1955- 1976 wykładał w Państwowej Wyższej Szkole Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi. Od 1976 roku był docentem w łódzkiej PWSSP, prowadząc Pracownię Fotografii na Wydziale Grafiki. Od 1990 profesor sztuk plastycznych. W latach 50-tych związany był z grupą "Piąte Koło", a potem "Nową Linią". W latach 60-tych często wystawiał swoje prace w jednej z najbardziej wówczas liczących się galerii - Galerii Krzywe Koło w Warszawie. Prezentowana praca należy do cyklu obrazów powstałych w latach 80 i 90-tych XX w., inspirowanych Yin- yang - "Księgą przemian".

"Spoglądanie na rzeczywistość niejako od strony krawędzi podobnie jak byśmy chcieli uchwycić odbicie lustrzane w całej jego złożoności patrząc na krawędź lustra bardziej interesującym się staje". "Kontakt ze sztuką jest swego rodzaju wycieczką poza rzeczywistość znanego świata. Jest stąpaniem po ścieżce biegnącej zawsze nieco ponad ziemią".
Ireneusz Pierzgalski

14
Ireneusz PIERZGALSKI (1929 Łódź - 2019 Łódź)

OBRAZ ŻYLETKOWY, 1967

technika mieszana, płyta pilśniowa
79 x 64,5 cm
na odwrocie:
IRENEUSZ / PIERZGALSKI / 1967 / 79 x 64,5


* opłata z tytułu "droit de suite"

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Ireneusz Pierzgalski (ur. 1929)
W 1955 roku uzyskał dyplom w Państwowej Wyższej Szkole Sztuk Plastycznych w Łodzi. W latach 1955- 1976 wykładał w Państwowej Wyższej Szkole Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi. Od 1976 roku był docentem w łódzkiej PWSSP, prowadząc Pracownię Fotografii na Wydziale Grafiki. Od 1990 profesor sztuk plastycznych. W latach 50-tych związany był z grupą "Piąte Koło", a potem "Nową Linią". W latach 60-tych często wystawiał swoje prace w jednej z najbardziej wówczas liczących się galerii - Galerii Krzywe Koło w Warszawie. Prezentowana praca należy do cyklu obrazów powstałych w latach 80 i 90-tych XX w., inspirowanych Yin- yang - "Księgą przemian".

"Spoglądanie na rzeczywistość niejako od strony krawędzi podobnie jak byśmy chcieli uchwycić odbicie lustrzane w całej jego złożoności patrząc na krawędź lustra bardziej interesującym się staje". "Kontakt ze sztuką jest swego rodzaju wycieczką poza rzeczywistość znanego świata. Jest stąpaniem po ścieżce biegnącej zawsze nieco ponad ziemią".
Ireneusz Pierzgalski