Proweniencja:
kolekcja prywatna, Warszawa
Obrazy Władysława Jackiewicza to współczesne spojrzenie na tematykę cielesności w malarstwie. Nowatorska, odkrywcza wizja, która zamiast wulgarności i naturalizmu, posługuje się niedopowiedzeniem i tajemnicą. Ciało nie jest ujęte realistycznie, nie jest pokazane wprost. Władysław Jackiewicz malował je w formie abstrakcyjnych kształtów, subtelnie prowadzonych linii. Dzięki temu zmysłowość ustępuje miejsca szczególnej, malarskiej poetyce. Fizyczność jest jedynie umowna, co powoduje zmianę jej perspektywy i definicji. Profesor Jackiewicz podkreślał, że do malowania nie potrzebuje modela. Wystarczyła pamięć i wyobraźnia, w której przechowywał inspiracje cenionych przez siebie mistrzów malarstwa (m. in. Bacona, Modiglianiego, Giorgione). Twórczość Władysława Jackiewicza - obecna w zbiorach muzealnych i prywatnych, wielokrotnie nagradzana i wystawiana na całym świecie, zajmuje ważne miejsce w polskiej sztuce współczesnej.
olej, płótno; 150,5 x 100,5 cm;
sygn. p. d.: Jackiewicz;
opisany na krosnie: W. JACKIEWICZ „OBRAZ X/92 150 x 100”
Proweniencja:
kolekcja prywatna, Warszawa
Obrazy Władysława Jackiewicza to współczesne spojrzenie na tematykę cielesności w malarstwie. Nowatorska, odkrywcza wizja, która zamiast wulgarności i naturalizmu, posługuje się niedopowiedzeniem i tajemnicą. Ciało nie jest ujęte realistycznie, nie jest pokazane wprost. Władysław Jackiewicz malował je w formie abstrakcyjnych kształtów, subtelnie prowadzonych linii. Dzięki temu zmysłowość ustępuje miejsca szczególnej, malarskiej poetyce. Fizyczność jest jedynie umowna, co powoduje zmianę jej perspektywy i definicji. Profesor Jackiewicz podkreślał, że do malowania nie potrzebuje modela. Wystarczyła pamięć i wyobraźnia, w której przechowywał inspiracje cenionych przez siebie mistrzów malarstwa (m. in. Bacona, Modiglianiego, Giorgione). Twórczość Władysława Jackiewicza - obecna w zbiorach muzealnych i prywatnych, wielokrotnie nagradzana i wystawiana na całym świecie, zajmuje ważne miejsce w polskiej sztuce współczesnej.