"Proces przyswajania tego [artystycznego] języka, rozpoczęty przez grupę absolwentów warszawskiej ASP w pierwszych latach stanu wojennego, polegał na postkonceptualnej zabawie w tautologiczne przełożenia znaczeń na obrazy. Ta prosta praktyka wzmagała dosadność wypowiedzi przydając jej dwuznaczności przez ironię wbudowaną w samą konstrukcję dzieła. Szymon Urbański, `wychowanek` tej grupy, zdecydował się nadać obrazom groteskowy kształt przez sam sposób malowania. `Ażeby zostać zauważonym z daleka tancerz wykonuje przesadne i wyraziste ruchy. Podobnie malarz, żeby uwydatnić czyjąś twarz, musi przesadzi ` - to fragment wypowiedzi Urbańskiego z 1990 roku".
Anda Rottenberg, 1990, [w:] katalog wystawy Spicchi dell`Est, Rzym 1991

56
Szymon URBAŃSKI (ur. 1963)

Obraz wielkanocny, 2002 r.

olej/płótno, 65,5 x 46 cm
na odwrociu: `SZYMON URBAŃSKI | OBRAZ WIELKANOCNY | 2002 olej`

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

"Proces przyswajania tego [artystycznego] języka, rozpoczęty przez grupę absolwentów warszawskiej ASP w pierwszych latach stanu wojennego, polegał na postkonceptualnej zabawie w tautologiczne przełożenia znaczeń na obrazy. Ta prosta praktyka wzmagała dosadność wypowiedzi przydając jej dwuznaczności przez ironię wbudowaną w samą konstrukcję dzieła. Szymon Urbański, `wychowanek` tej grupy, zdecydował się nadać obrazom groteskowy kształt przez sam sposób malowania. `Ażeby zostać zauważonym z daleka tancerz wykonuje przesadne i wyraziste ruchy. Podobnie malarz, żeby uwydatnić czyjąś twarz, musi przesadzi ` - to fragment wypowiedzi Urbańskiego z 1990 roku".
Anda Rottenberg, 1990, [w:] katalog wystawy Spicchi dell`Est, Rzym 1991