Na początku swojej twórczości Janusz Eysymont uprawiał malarstwo gestu. Język abstrakcji zawsze był mu najbliższy, wierny pozostał mu do końca swojej twórczości. Dominantą dzieł Eysymonta jest światło i cień oraz potrzeba wypowiedzenia głębokiej, a zarazem lapidarnej treści. To wszystko skłaniało artystę do coraz większej oszczędności środków wyrazu. Sposób, w jaki artysta osiągał swój cel, odrębność języka malarskiego, radykalnie odróżniającego tę sztukę od propozycji innych twórców, stanowi gwarancję jej wyjątkowości i oryginalności.
akryl, płótno;
130 x 89
sygn. p.d. JANUSZ EYSMONT XII 83
Na początku swojej twórczości Janusz Eysymont uprawiał malarstwo gestu. Język abstrakcji zawsze był mu najbliższy, wierny pozostał mu do końca swojej twórczości. Dominantą dzieł Eysymonta jest światło i cień oraz potrzeba wypowiedzenia głębokiej, a zarazem lapidarnej treści. To wszystko skłaniało artystę do coraz większej oszczędności środków wyrazu. Sposób, w jaki artysta osiągał swój cel, odrębność języka malarskiego, radykalnie odróżniającego tę sztukę od propozycji innych twórców, stanowi gwarancję jej wyjątkowości i oryginalności.