Artysta od końca lat 50-tych posługiwał się formami abstrakcyjnymi. Powstał wówczas cykl bezprzedmiotowych "Obrazów białych", następnie (1961-1962) stworzył pierwsze klasyczne "Obrazy puste" podejmując w nich zagadnienie emanacji światła. W powstających kolejno cyklach rozważał intrygujące go problemy z zakresu nauk ścisłych. W cyklu obrazów chemicznych "Metalepseis" (od 1972) zajmował się zjawiskami ze świata awizualnego, zaś w cyklu obrazów szytych, kompozycji złożonych z pozszywanych kawałków płótna "Katalipomena" ( od 1975) nawiązywał do treści ekologicznych. Sosnowski pracował cyklami, udowadniając w ten sposób, że pewne odkrycia nie są dziełem przypadku
technika własna, olej, Płotno;
27 x 27,5 cm
sygn. na odwrocie: Kajetan Sosnowski 1986-87, MM2
Artysta od końca lat 50-tych posługiwał się formami abstrakcyjnymi. Powstał wówczas cykl bezprzedmiotowych "Obrazów białych", następnie (1961-1962) stworzył pierwsze klasyczne "Obrazy puste" podejmując w nich zagadnienie emanacji światła. W powstających kolejno cyklach rozważał intrygujące go problemy z zakresu nauk ścisłych. W cyklu obrazów chemicznych "Metalepseis" (od 1972) zajmował się zjawiskami ze świata awizualnego, zaś w cyklu obrazów szytych, kompozycji złożonych z pozszywanych kawałków płótna "Katalipomena" ( od 1975) nawiązywał do treści ekologicznych. Sosnowski pracował cyklami, udowadniając w ten sposób, że pewne odkrycia nie są dziełem przypadku