Proweniencja:
kolekcja prywatna, Warszawa
Oferowana kompozycja strukturalna to interesujący przykład dokonań artysty z I poł. lat 70. Kierzkowski wykorzystał proste przedmioty jako bazę do artystycznej kreacji. Ciekawie wkomponował w materię obiektu wycinki liter, które rozłożone na jego powierzchni - dynamizują ją. Praca powstała w duńskiej miejscowości Aalborg. W 1967 roku w tym samym mieście Bronisław Kierzkowski współpracował z Marianem Boguszem, Magdaleną Więcek i Jerzym Jarnuszkiewiczem przy wykonaniu rzeźb z metalu, które miały być ulokowane w tamtejszej przestrzeni publicznej. W Aalborg wielokrotnie wystawiał swoje kompozycje - także w 1973 roku, na kiedy to datowany jest oferowany obiekt. W tym samym czasie brał udział w wystawach w Szwecji, Niemczech, a także w Warszawie i Toruniu.
technika własna, mieszana, drewno; ok. 82,2 x 102,5 x 14,5 cm;
sygn. i dat. p. d.: "KIERZKOWSKI 1973";
sygn. i dat. na odwrocie: "KIERZKOWSKI / aalborg / 1973"
Proweniencja:
kolekcja prywatna, Warszawa
Oferowana kompozycja strukturalna to interesujący przykład dokonań artysty z I poł. lat 70. Kierzkowski wykorzystał proste przedmioty jako bazę do artystycznej kreacji. Ciekawie wkomponował w materię obiektu wycinki liter, które rozłożone na jego powierzchni - dynamizują ją. Praca powstała w duńskiej miejscowości Aalborg. W 1967 roku w tym samym mieście Bronisław Kierzkowski współpracował z Marianem Boguszem, Magdaleną Więcek i Jerzym Jarnuszkiewiczem przy wykonaniu rzeźb z metalu, które miały być ulokowane w tamtejszej przestrzeni publicznej. W Aalborg wielokrotnie wystawiał swoje kompozycje - także w 1973 roku, na kiedy to datowany jest oferowany obiekt. W tym samym czasie brał udział w wystawach w Szwecji, Niemczech, a także w Warszawie i Toruniu.