Jeden z najznakomitszych mezzotintystów angielskich. Wraz z bratem Jamesem byli najwybitniejszymi uczniami wielkiego mezzotintysty angielskiego Johna Raphaela Smitha. William Ward pracował głównie w technice mezzotinty oraz punktowanej, tworząc sceny rodzajowe i portrety. Wykonywał je na podstawie prac swojego szwagra George`a Morlanda - malarza scen rodzajowych, pejzaży i obrazów marynistycznych. W technice mezzotinty reprodukował obrazy starych mistrzów, m.in. Rubensa. Był rytownikiem książąt Yorku (1804), a później Księcia-Regenta Jerzego IV oraz członkiem Królewskiej Akademii (od 1814 r.).
Wg George`a MORLANDA (1763-1804)
mezzotinta, 46 x 56 cm,
sygnowana l.d. "G. Moreland Pinx.t",
p.d. "W. Ward Sculp.", w środku "The Woodcutter", niżej "Published Feb.4 1.1792 by D. Orme & Co No 14 Old Bond S.t E. Walker No7. Cornhill & T. F. Tomkins No 49. New Bond S.t London."
Rycina po konserwacji.
Jeden z najznakomitszych mezzotintystów angielskich. Wraz z bratem Jamesem byli najwybitniejszymi uczniami wielkiego mezzotintysty angielskiego Johna Raphaela Smitha. William Ward pracował głównie w technice mezzotinty oraz punktowanej, tworząc sceny rodzajowe i portrety. Wykonywał je na podstawie prac swojego szwagra George`a Morlanda - malarza scen rodzajowych, pejzaży i obrazów marynistycznych. W technice mezzotinty reprodukował obrazy starych mistrzów, m.in. Rubensa. Był rytownikiem książąt Yorku (1804), a później Księcia-Regenta Jerzego IV oraz członkiem Królewskiej Akademii (od 1814 r.).