Tak o pracach Adama Styki, prezentowanych na Wystawie Zbiorowej w TZSP w kwietniu 1922 roku, pisał do „Tygodnika Ilustrowanego“ Władysław Wankie: Tyle w tych ramach siedziało słońca, tyle wschodu - jaskrawego światła, z taką fascynującą prawdą trafiało do widza, że trudno było oprzeć się urokowi obrazka.
[...]
Oglądając obecnie większą kolekcję tego jedynego „polskiego orientalisty“ w sztuce – stwierdzam duży rozwój i opanowanie majstrowskie strony technicznej płócien. Malowanie światła uchodzi za bardzo trudną rzecz w obrazie. Styka trudność tę pokonał.
[Władysław Wankie, „Tygodnik Ilustrowany“ Nr 17, Warszawa 1922, s. 266]
olej, tektura
15,8 x 24 cm
sygn. p.d.: Ouargla ADAM | STYKA [w ramce]
na odwrocie naklejka (druk, pieczęć, tusz): 48613 Autor Styka Adam | Tytuł Oaza Ouargli Rodzaj dzieła ol. | Cena 100.000 Własność H. Rawczyński Data nadesłania 23/III 19122 [1 przeprawiona piórem na 2];
ponadto trzykrotnie odbita pieczęć: Zakład art. Rzeźbiarsko–pozłotniczy | ALEKSANDER MAŁEK | ULICA SZEWSKA 18
Tak o pracach Adama Styki, prezentowanych na Wystawie Zbiorowej w TZSP w kwietniu 1922 roku, pisał do „Tygodnika Ilustrowanego“ Władysław Wankie: Tyle w tych ramach siedziało słońca, tyle wschodu - jaskrawego światła, z taką fascynującą prawdą trafiało do widza, że trudno było oprzeć się urokowi obrazka.
[...]
Oglądając obecnie większą kolekcję tego jedynego „polskiego orientalisty“ w sztuce – stwierdzam duży rozwój i opanowanie majstrowskie strony technicznej płócien. Malowanie światła uchodzi za bardzo trudną rzecz w obrazie. Styka trudność tę pokonał.
[Władysław Wankie, „Tygodnik Ilustrowany“ Nr 17, Warszawa 1922, s. 266]