Personifikacja Zimy, na wysokim, trapezoidalnym cokole o kwadratowej podstawie i reliefowymi panopliami muzycznymi na bocznych ściankach. Na niskiej plincie nagi, brodaty starzec okryty podbitą peleryną podtrzymywaną na nagim torsie na cienkiej różowej taśmie, opadającą szerokimi fałdami na podstawę; dłonie schowane w futrzanej mufce. Pod peleryną ukryte nagie putto, siedzące na plincie obok kociołka z żarzącymi się węglami. Późna realizacja wg XVIII-wiecznego modelu Dominikusa Auliczka, rzeźbiarza zatrudnionego w Nymphenburgu od ok. 1763 roku do śmierci (1804), wieloletniego szefa modelarzy i następcy słynnego Antona Bustellego. Znane XX -wieczne realizacje całej serii figur por roku.

620
Nymphenburg, Königliche Porzellan Manufaktur (zał. 1753)

Alegoria Zimy, z serii: Cztery pory roku
porcelana, farby naszkliwne, złocenia, wys. 27 cm, podstawa 7,7 x 7,5 cm;
sygn. od frontu na plincie z figurą wyciskiem: tarcza herbowa Wittelsbachów; od wewnątrz cokołu wyciski: J/J (?) lub 3(?), tarcza herbowa Wittelsbachów, ryte: 29./ i nieczytelny znak (litera?).
Niemcy, Nymphenburg (Bawaria), Königliche Porzellan Manufaktur (po 1918 Staatliche Porzellan Manufaktur Nymphenburg), model Dominicusa Auliczka (1734-1804) z 2 poł. XVIII w., realizacja: XIX/XX w. - pocz. XX w.(?)

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Personifikacja Zimy, na wysokim, trapezoidalnym cokole o kwadratowej podstawie i reliefowymi panopliami muzycznymi na bocznych ściankach. Na niskiej plincie nagi, brodaty starzec okryty podbitą peleryną podtrzymywaną na nagim torsie na cienkiej różowej taśmie, opadającą szerokimi fałdami na podstawę; dłonie schowane w futrzanej mufce. Pod peleryną ukryte nagie putto, siedzące na plincie obok kociołka z żarzącymi się węglami. Późna realizacja wg XVIII-wiecznego modelu Dominikusa Auliczka, rzeźbiarza zatrudnionego w Nymphenburgu od ok. 1763 roku do śmierci (1804), wieloletniego szefa modelarzy i następcy słynnego Antona Bustellego. Znane XX -wieczne realizacje całej serii figur por roku.