Wczesną młodość spędził w Krakowie. Po wyjeździe z Polski w 1977 roku podjął studia języków skandynawskich na uniwersytecie w Göteborgu, a następnie germanistyki i i historii sztuki w Innsbrucku. Na początku lat 80. nawiązał wieloletnią znajomość z Henrykiem Stażewskim, którego twórczość wpłynęła zwłaszcza na jego wczesne prace. W połowie lat 90. rozpoczął współpracę z Heinzem Teuflem, kolekcjonerem i właścicielem galerii sztuki z siedzibą m.in. w Kolonii, a następnie w Berlinie. Wielokrotnie uczestniczył w organizowanych przez Bożenę Kowalską plenerach „spod znaku geometrii” w Okunince i poplenerowych wystawach w Muzeum Okręgowym w Chełmie. W 2015 roku Nowacki otworzył nową, obszerną pracownię na dawnym terenie przemysłowym w Ostrawie, Dolnych Witkowicach. Artysta zaczął tworzyć tu reliefy wieloelementowe i wielkoformatowe.
akryl, relief, płyta, 61 x 61 cm,
opisany na odwrocie: 'Nr 13 | A. Nowacki | (?) 94 USA'
Wczesną młodość spędził w Krakowie. Po wyjeździe z Polski w 1977 roku podjął studia języków skandynawskich na uniwersytecie w Göteborgu, a następnie germanistyki i i historii sztuki w Innsbrucku. Na początku lat 80. nawiązał wieloletnią znajomość z Henrykiem Stażewskim, którego twórczość wpłynęła zwłaszcza na jego wczesne prace. W połowie lat 90. rozpoczął współpracę z Heinzem Teuflem, kolekcjonerem i właścicielem galerii sztuki z siedzibą m.in. w Kolonii, a następnie w Berlinie. Wielokrotnie uczestniczył w organizowanych przez Bożenę Kowalską plenerach „spod znaku geometrii” w Okunince i poplenerowych wystawach w Muzeum Okręgowym w Chełmie. W 2015 roku Nowacki otworzył nową, obszerną pracownię na dawnym terenie przemysłowym w Ostrawie, Dolnych Witkowicach. Artysta zaczął tworzyć tu reliefy wieloelementowe i wielkoformatowe.