Niemiecki malarz i litograf; studiował w ASP w Düsseldorfie u profesorów Clausa Meyera i Eduarda von Gebhardta. Później kształcił się jeszcze w Paryżu. W czasie I wojny światowej służył w armii na froncie wschodnim. W tym czasie wykonał wiele rysunków o zabarwieniu humorystycznym. Od 1907 uczestniczył w Wielkich Berlińskich Wystawach Sztuki, w dorocznych wystawach w Düsseldorfie, wystawiał też w Glaspalast w Monachium, w Kolonii, Wiesbaden, Stuttgarcie. Malował obrazy ołtarzowe do kościołów, m.in. Chrystusa Ukrzyżowanego do kościoła w Vohl-Marienhagen. Malował także barwne pejzaże, mariny, akty i sceny figuralne, w tym charakterystyczne damy w krynolinach, obrazy wyróżniające się wyrafinowanym kolorytem, będące dalekim nawiązaniem do osiemnastowiecznego malarstwa weneckiego (Pietro Longhi). Obrazy artysty znajdują się, m.in. w zbiorach muzeum w Düsseldorfie.
Olej, sklejka; 31 x 41 cm
Sygnowany l.d. charakterystycznym, stylizowanym podpisem artysty: Heimig
Na odwrocie drukowana nalepka Kunsthaus Bühler Stuttgart z opisem pracy
Niemiecki malarz i litograf; studiował w ASP w Düsseldorfie u profesorów Clausa Meyera i Eduarda von Gebhardta. Później kształcił się jeszcze w Paryżu. W czasie I wojny światowej służył w armii na froncie wschodnim. W tym czasie wykonał wiele rysunków o zabarwieniu humorystycznym. Od 1907 uczestniczył w Wielkich Berlińskich Wystawach Sztuki, w dorocznych wystawach w Düsseldorfie, wystawiał też w Glaspalast w Monachium, w Kolonii, Wiesbaden, Stuttgarcie. Malował obrazy ołtarzowe do kościołów, m.in. Chrystusa Ukrzyżowanego do kościoła w Vohl-Marienhagen. Malował także barwne pejzaże, mariny, akty i sceny figuralne, w tym charakterystyczne damy w krynolinach, obrazy wyróżniające się wyrafinowanym kolorytem, będące dalekim nawiązaniem do osiemnastowiecznego malarstwa weneckiego (Pietro Longhi). Obrazy artysty znajdują się, m.in. w zbiorach muzeum w Düsseldorfie.