"W początku lat 90. powstała seria obrazów o bieli, rozszerzona następnie o inne kolory. [...]. Fascynacja bielą jest kontynuowana również w drugiej połowie lat 90. w cyklu Notatki o sztuce (mimo większej różnorodności barwnej, wiele kompozycji to wariacje na temat bieli). Prace te posiadają odniesienia do dzieł Malewicza czy Kompozycji architektonicznych Strzemińskiego. Pawlak nawiązuje w tym cyklu do problematyki formy i teoretycznych zagadnień malarstwa" (portal Cultuire.pl).
olej na płótnie, 24 x 33 cm,
sygnowana i datowana na odwrocie.
"W początku lat 90. powstała seria obrazów o bieli, rozszerzona następnie o inne kolory. [...]. Fascynacja bielą jest kontynuowana również w drugiej połowie lat 90. w cyklu Notatki o sztuce (mimo większej różnorodności barwnej, wiele kompozycji to wariacje na temat bieli). Prace te posiadają odniesienia do dzieł Malewicza czy Kompozycji architektonicznych Strzemińskiego. Pawlak nawiązuje w tym cyklu do problematyki formy i teoretycznych zagadnień malarstwa" (portal Cultuire.pl).