Moje oko zdolne jest do odróżnienia 130 do 250 czystych barw widma słonecznego. Mieszając te barwy, uzyskuję 17.000 odcieni. W zależności od nasilenia światła /300 stopni nasilenia każdej barwy/ widzę około 5.000.000 odcieni. Żeby zaoszczędzić wstrząsów krytykom, którzy widzą zaledwie kilka kolorów i kilka odcieni, używam tylko kilku. Włodzimierz Pawlak
Rocznik `57. W latach 1980-85 studiował na warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych na Wydziale Malarstwa, gdzie uzyskał dyplom. Uczestniczył w niezależnym ruchu artystycznym lat 80. Od 1982 roku związany z warszawską formacją artystyczną Gruppa. W tym okresie dał się poznać jako artysta wrażliwy na wydarzenia społeczne i polityczne czasu stanu wojennego. Komentował zastaną sytuację, sięgając po niewyszukaną, trafiającą wprost metaforykę. Lata 90. to czas eksperymentów w twórczości artysty. Podejmował on szereg nowych projektów, wówczas powstały cykle Tablice dydaktyczne oraz Dzienniki. Także tym okresie stworzone zostały prace podejmujące swoisty dialog z mistrzami awangardy Kazimierzem Malewiczem oraz Władysławem Strzemińskim.
olej/płótno, 20x20 cm
Estymacja: 3600 - 4400 zł
Moje oko zdolne jest do odróżnienia 130 do 250 czystych barw widma słonecznego. Mieszając te barwy, uzyskuję 17.000 odcieni. W zależności od nasilenia światła /300 stopni nasilenia każdej barwy/ widzę około 5.000.000 odcieni. Żeby zaoszczędzić wstrząsów krytykom, którzy widzą zaledwie kilka kolorów i kilka odcieni, używam tylko kilku. Włodzimierz Pawlak
Rocznik `57. W latach 1980-85 studiował na warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych na Wydziale Malarstwa, gdzie uzyskał dyplom. Uczestniczył w niezależnym ruchu artystycznym lat 80. Od 1982 roku związany z warszawską formacją artystyczną Gruppa. W tym okresie dał się poznać jako artysta wrażliwy na wydarzenia społeczne i polityczne czasu stanu wojennego. Komentował zastaną sytuację, sięgając po niewyszukaną, trafiającą wprost metaforykę. Lata 90. to czas eksperymentów w twórczości artysty. Podejmował on szereg nowych projektów, wówczas powstały cykle Tablice dydaktyczne oraz Dzienniki. Także tym okresie stworzone zostały prace podejmujące swoisty dialog z mistrzami awangardy Kazimierzem Malewiczem oraz Władysławem Strzemińskim.