W latach 1980-1985 studiował na warszawskiej ASP, uzyskując dyplom w pracowni prof. Rajmunda Ziemskiego. Od 1986 związany pracą pedagogiczną z macierzystą uczelnią. Jeszcze jako student, w 1982, został członkiem Gruppy, której działania wpisywały się w nurt kontestatorski lat 80, toteż twórczość Pawlaka w tym okresie miała charakter zaangażowany, a twórca podejmował wątki społeczno-polityczne.

W cyklu "Tablice dydaktyczne" z lat 1987-1988 nastąpiła zmiana zainteresowań artysty. "Tablice" były komentarzem do zjawisk historii sztuki i kultury. Tę problematykę artysta rozwijał m.in. w "Notatkach o sztuce", realizowanych od połowy lat 90. W tej serii obrazów Pawlak często nawiązywał do twórczości i teorii konstruktywistów. W małoformatowych pracach rozpoznajemy kompozycje unistyczne Strzemińskiego czy suprematyczne Malewicza, czego przykładem jest prezentowany obraz.

17
Włodzimierz PAWLAK (ur. 1957, Korytów)

NOTATKA O SZTUCE, 2007 r.

olej/płótno, 33 x 24 cm napisz,ale nie wiem sprawdze
sygnowany, datowany i opisany na odwrocie: WŁODZIMIERZ PAWLAK | NOTATKA O SZTUCE NR 383 | 33 x 24 | 2007

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

W latach 1980-1985 studiował na warszawskiej ASP, uzyskując dyplom w pracowni prof. Rajmunda Ziemskiego. Od 1986 związany pracą pedagogiczną z macierzystą uczelnią. Jeszcze jako student, w 1982, został członkiem Gruppy, której działania wpisywały się w nurt kontestatorski lat 80, toteż twórczość Pawlaka w tym okresie miała charakter zaangażowany, a twórca podejmował wątki społeczno-polityczne.

W cyklu "Tablice dydaktyczne" z lat 1987-1988 nastąpiła zmiana zainteresowań artysty. "Tablice" były komentarzem do zjawisk historii sztuki i kultury. Tę problematykę artysta rozwijał m.in. w "Notatkach o sztuce", realizowanych od połowy lat 90. W tej serii obrazów Pawlak często nawiązywał do twórczości i teorii konstruktywistów. W małoformatowych pracach rozpoznajemy kompozycje unistyczne Strzemińskiego czy suprematyczne Malewicza, czego przykładem jest prezentowany obraz.