Bardzo dekoracyjnie zakomponowany obraz domków w górach. Małe ludziki, sowa, osiołek, koza, wąż - wszystko to ma Chagallowską aurę baśniowych wspomnień o świecie przed inwazją cywilizacji. Schodki bez końca, prowadzące do tunelu (na pierwszym planie) jakby sugerowały ucieczkę z wrogiego świata.
Malarz ze środowiska École de Paris. Ur. w Dwińsku, wykształcony w Charkowie i Kijowie. W 1920 w Piotrogrodzie, a następnie w Moskwie projektował dekoracje do rewolucyjnego teatru Meyerholda. Od 1925 stale w Paryżu. "Początkowo tworzył pod wpływem konstruktywizmu i kubizmu, później malował w konwencji realistycznej, kompozycje utrzymane w żywych barwach" (A. Wierzbicka).
olej, płótno 140 x 164,5
sygnowany u dołu po prawej: "Jacques Chapiro 1962"
Bardzo dekoracyjnie zakomponowany obraz domków w górach. Małe ludziki, sowa, osiołek, koza, wąż - wszystko to ma Chagallowską aurę baśniowych wspomnień o świecie przed inwazją cywilizacji. Schodki bez końca, prowadzące do tunelu (na pierwszym planie) jakby sugerowały ucieczkę z wrogiego świata.
Malarz ze środowiska École de Paris. Ur. w Dwińsku, wykształcony w Charkowie i Kijowie. W 1920 w Piotrogrodzie, a następnie w Moskwie projektował dekoracje do rewolucyjnego teatru Meyerholda. Od 1925 stale w Paryżu. "Początkowo tworzył pod wpływem konstruktywizmu i kubizmu, później malował w konwencji realistycznej, kompozycje utrzymane w żywych barwach" (A. Wierzbicka).