Praca ta jest zapewne studium do obrazu "Nosiwoda (Wodonosz I)", z 1929 roku. Stanowi jego mniejszą wersję w innej kolorystce, lecz z tą samą kompozycją i postaciami. Można przypuszczać, iż ze względu na swój roboczy charakter powstała wcześniej niż "Wodonosz I". Z literatury wiadomo o dwóch kompozycjach powtarzających temat nosiwody, "Wodonosz I", "Wodonosz II". Drugi z tych obrazów datowany na 1930 należał do dzieci artysty. Obydwa były eksponowane na wystawie pośmiertnej L. Gottlieba w Instytucie Propagandy Sztuki.
Literatura porównawcza: "Stowarzyszenie Artystów Polskich Rytm. 1922-1932".
Katalog wystawy, Muzeum Narodowe w Warszawie 2001, s.127, i. 52.
olej, akwarela, tusz, papier naklejony na płótno, 45,2 x 37,2 cm,
sygn. l.d.: l.gottlieb
Praca ta jest zapewne studium do obrazu "Nosiwoda (Wodonosz I)", z 1929 roku. Stanowi jego mniejszą wersję w innej kolorystce, lecz z tą samą kompozycją i postaciami. Można przypuszczać, iż ze względu na swój roboczy charakter powstała wcześniej niż "Wodonosz I". Z literatury wiadomo o dwóch kompozycjach powtarzających temat nosiwody, "Wodonosz I", "Wodonosz II". Drugi z tych obrazów datowany na 1930 należał do dzieci artysty. Obydwa były eksponowane na wystawie pośmiertnej L. Gottlieba w Instytucie Propagandy Sztuki.
Literatura porównawcza: "Stowarzyszenie Artystów Polskich Rytm. 1922-1932".
Katalog wystawy, Muzeum Narodowe w Warszawie 2001, s.127, i. 52.