Lit.: Bartsch 47, Meder 155. il. s. 11.
Najwybitniejszy przedstawiciel przełomu późnego średniowiecza i renesansu w sztuce północnej Europy Uczył się naj-pierw u ojca, Albrechta starszego, złotnika, a 1486–89 u M. Wolgemuta; poznał wtedy miedzioryty M. Schongauera. Doświadczenia drugiej podróży włoskiej przejawiały się w późniejszej twórczości. Kontynuował działalność graficzną — powstały serie: Pasja miedziorytowa (1508–12), Mała Pasja drzeworytowa (1510–11), Wielka Pasja drzeworytowa (1511), cykl historii Zbawienia w książce Passio Christi ab Alberto Dürer (1511, Norymberga).
Drzeworyt;
wym.: 128 x 98 mm;
sygn. pł. p.d: AD.
Grafika z cyklu: Mała Pasja, 1509 – 1511. Grafika nieco przycięta, po konserwacji.
Lit.: Bartsch 47, Meder 155. il. s. 11.
Najwybitniejszy przedstawiciel przełomu późnego średniowiecza i renesansu w sztuce północnej Europy Uczył się naj-pierw u ojca, Albrechta starszego, złotnika, a 1486–89 u M. Wolgemuta; poznał wtedy miedzioryty M. Schongauera. Doświadczenia drugiej podróży włoskiej przejawiały się w późniejszej twórczości. Kontynuował działalność graficzną — powstały serie: Pasja miedziorytowa (1508–12), Mała Pasja drzeworytowa (1510–11), Wielka Pasja drzeworytowa (1511), cykl historii Zbawienia w książce Passio Christi ab Alberto Dürer (1511, Norymberga).