Kontynuator stylu malarskiego Józefa Chełmońskiego. Uczył się w warszawskiej Klasie Rysunkowej W. Gersona, w Szkole Sztuk Pięknych w Krakowie (1886-87) u F. Cynka, F. Szynalewskiego i I. Jabłońskiego, oraz w prywatnej szkole Friedricha Fehra w Monachium (1888-89). Od 1888 r. wystawiał w Salonie Krywulta i w TZSP w Warszawie. Swoje prace prezentował też w Berlinie (1893) i na światowej wystawie w Paryżu, gdzie dostał dyplom honorowy (1900). Wystawy indywidualne miał w Salonie Rychlinga w Warszawie (1918, 1919), w TZSP w Warszawie (1918) oraz w Kielcach (1925). Należał do warszawskiej grupy "Pro Arte". Malował realistyczne, a zarazem nastrojowe pejzaże głównie z Mazowsza, poza tym sceny rodzajowe i portrety. W 1912 r. zamieszkał w Olszance k. Puszczy Mariańskiej na Mazowszu i malował z natury tamtejsze krajobrazy. Wśród jego pejzaży są też liczne nokturny. Prace w Muzeach Narodowych w Krakowie i Warszawie, Muzeum Narodowym w Poznaniu - Galerii Rogalińskiej (np. obraz Wieczór z 1891 r.), Muzeum Okręgowym w Toruniu (nokturn Młyn z 1917 r.), Lwowskiej Galerii Sztuki (również nokturnowy Poranek zimowy z 1907 r.).
olej na płótnie, 45,5 x 70,5 cm,
sygnowany p.d. "JÓZEF RAPACKI 1916 r."
Kontynuator stylu malarskiego Józefa Chełmońskiego. Uczył się w warszawskiej Klasie Rysunkowej W. Gersona, w Szkole Sztuk Pięknych w Krakowie (1886-87) u F. Cynka, F. Szynalewskiego i I. Jabłońskiego, oraz w prywatnej szkole Friedricha Fehra w Monachium (1888-89). Od 1888 r. wystawiał w Salonie Krywulta i w TZSP w Warszawie. Swoje prace prezentował też w Berlinie (1893) i na światowej wystawie w Paryżu, gdzie dostał dyplom honorowy (1900). Wystawy indywidualne miał w Salonie Rychlinga w Warszawie (1918, 1919), w TZSP w Warszawie (1918) oraz w Kielcach (1925). Należał do warszawskiej grupy "Pro Arte". Malował realistyczne, a zarazem nastrojowe pejzaże głównie z Mazowsza, poza tym sceny rodzajowe i portrety. W 1912 r. zamieszkał w Olszance k. Puszczy Mariańskiej na Mazowszu i malował z natury tamtejsze krajobrazy. Wśród jego pejzaży są też liczne nokturny. Prace w Muzeach Narodowych w Krakowie i Warszawie, Muzeum Narodowym w Poznaniu - Galerii Rogalińskiej (np. obraz Wieczór z 1891 r.), Muzeum Okręgowym w Toruniu (nokturn Młyn z 1917 r.), Lwowskiej Galerii Sztuki (również nokturnowy Poranek zimowy z 1907 r.).