Obraz wystawiany i reprodukowany:
– Tadeusz Dominik, Galeria Grafiki i Plakatu, Warszawa, wrzesień 2009 (obraz widoczny na stronie internetowej galerii w fotorelacji z wystawy);
– Zbigniew Taranienko, Wizja natury. Dialogi z Tadeuszem Dominikiem,Warszawa-Olszanica, 2016, il. s. 271 (fragment obrazu widoczny na fotografii z wernisażu w Galerii Grafiki i Plakatu).
Nokturn należy do cyklu „mazowieckiego“ będącego wspomnieniem krajobrazów z okolic Szymanowa, gdzie artysta się urodził.
W rozmowie ze Zbigniewem Taranienką mówił:
Co można zrobić z tego polskiego pejzażu mazowieckiego, który jest w gruncie rzeczy, dość szarawy... Miałem więc pomysł na serię płócien „Pejzaż mazowiecki“... Urodziłem się na Mazowszu i całe dzieciństwo spędzałem na łące i polu. Działanie natury, o którym ciągle mówię, jest nadal dla mnie ważne. (...)
Polski pejzaż mazowiecki kolorystycznie jest dość spokojny, a ja robię go bardzo barwnie, starając się zachować ekspresję pól, plam i drzew za pomocą kontrastu. Także po to, żeby nie powstał banalny pejzażyk.
Zbigniew Taranienko, Wizja natury. Dialogi z Tadeuszem Dominikiem, Warszawa-Olszanica, 2016, s. 197 i 239
olej, płótno
73 x 82 cm
sygn. p.d.: Dominik
sygn. na odwr. na pł. l.g.: DOMINIK 2009 | OL. PŁ. 73 x 82 cm | NOKTURN | (PEJZ. MAZOW)
Obraz wystawiany i reprodukowany:
– Tadeusz Dominik, Galeria Grafiki i Plakatu, Warszawa, wrzesień 2009 (obraz widoczny na stronie internetowej galerii w fotorelacji z wystawy);
– Zbigniew Taranienko, Wizja natury. Dialogi z Tadeuszem Dominikiem,Warszawa-Olszanica, 2016, il. s. 271 (fragment obrazu widoczny na fotografii z wernisażu w Galerii Grafiki i Plakatu).
Nokturn należy do cyklu „mazowieckiego“ będącego wspomnieniem krajobrazów z okolic Szymanowa, gdzie artysta się urodził.
W rozmowie ze Zbigniewem Taranienką mówił:
Co można zrobić z tego polskiego pejzażu mazowieckiego, który jest w gruncie rzeczy, dość szarawy... Miałem więc pomysł na serię płócien „Pejzaż mazowiecki“... Urodziłem się na Mazowszu i całe dzieciństwo spędzałem na łące i polu. Działanie natury, o którym ciągle mówię, jest nadal dla mnie ważne. (...)
Polski pejzaż mazowiecki kolorystycznie jest dość spokojny, a ja robię go bardzo barwnie, starając się zachować ekspresję pól, plam i drzew za pomocą kontrastu. Także po to, żeby nie powstał banalny pejzażyk.
Zbigniew Taranienko, Wizja natury. Dialogi z Tadeuszem Dominikiem, Warszawa-Olszanica, 2016, s. 197 i 239