Pochodzenie:
Obraz, podobnie jak dwie inne akwarele Grotta (poz. 14, 43), pochodzi ze zbiorów pianistki, Marty Naziemskiej-Rawczyńskiej (1894-1983) z Krakowa. Jej portret pędzla Leona Wyczółkowskiego jest wystawiany pod poz. 16.
Właścicielka obrazu była zaprzyjaźniona z Leonem Wyczółkowskim. Zapewne przez niego, poznała jego najlepszego ucznia – Teodora Grotta, który złożył jej na pejzażu swoją dedykację.
akwarela, tempera, karton
26,5 x 32,8 cm
sygn. p.d.: P. Marcie | Naziemskiej | Teod. Grott. 917
Pochodzenie:
Obraz, podobnie jak dwie inne akwarele Grotta (poz. 14, 43), pochodzi ze zbiorów pianistki, Marty Naziemskiej-Rawczyńskiej (1894-1983) z Krakowa. Jej portret pędzla Leona Wyczółkowskiego jest wystawiany pod poz. 16.
Właścicielka obrazu była zaprzyjaźniona z Leonem Wyczółkowskim. Zapewne przez niego, poznała jego najlepszego ucznia – Teodora Grotta, który złożył jej na pejzażu swoją dedykację.