Malarz i dekorator teatralny. Edukację artystyczną rozpoczął w l. 1876-1881 w warszawskiej Klasie Rysunkowej pod kierunkiem W. Gersona i A. Kamińskiego. Równocześnie pracował w dekoratorni Warszawskich Teatrów Rządowych; w 1888 wyjechał do Wiednia, by doskonalić tam swoje umiejętności w atelier H. Burgharta, dekoratora teatru dworskiego. Po powrocie do kraju objął w 1890 posadę kierownika pracowni dekoratorskiej Warszawskich Teatrów Rządowych. Od 1910 nauczał rysunku w warszawskich szkołach. Jego twórczość malarska skoncentrowana była na motywach pejzażowych. Swe prace prezentował w warszawskim TZSP, Salonie Krywulta i Salonie Artystycznym. Uczestniczył także w wystawach w Monachium (1892), Paryżu (1900) i Petersburgu. Oferowany obraz świadczy o tym, iż malarski warsztat artysty ukształtował się pod wpływem realistycznej sztuki pejzażowej Gersona; jednakże ewokowany w ukazanym tu nokturnie nostalgiczny nastrój wpisuje dzieło w nurt młodopolskiego symbolizmu.

9
Karol KLOPFER (1859-1937)

Nokturn, 1895

Olej, płótno,
70 x 61
Sygn. p. d.: K. Klopfer / 1895.

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Malarz i dekorator teatralny. Edukację artystyczną rozpoczął w l. 1876-1881 w warszawskiej Klasie Rysunkowej pod kierunkiem W. Gersona i A. Kamińskiego. Równocześnie pracował w dekoratorni Warszawskich Teatrów Rządowych; w 1888 wyjechał do Wiednia, by doskonalić tam swoje umiejętności w atelier H. Burgharta, dekoratora teatru dworskiego. Po powrocie do kraju objął w 1890 posadę kierownika pracowni dekoratorskiej Warszawskich Teatrów Rządowych. Od 1910 nauczał rysunku w warszawskich szkołach. Jego twórczość malarska skoncentrowana była na motywach pejzażowych. Swe prace prezentował w warszawskim TZSP, Salonie Krywulta i Salonie Artystycznym. Uczestniczył także w wystawach w Monachium (1892), Paryżu (1900) i Petersburgu. Oferowany obraz świadczy o tym, iż malarski warsztat artysty ukształtował się pod wpływem realistycznej sztuki pejzażowej Gersona; jednakże ewokowany w ukazanym tu nokturnie nostalgiczny nastrój wpisuje dzieło w nurt młodopolskiego symbolizmu.