Józef Ryszkiewicz studiował malarstwo w warszawskiej Klasie Rysunkowej - od 1871 u C. Lachnickiego i W. Gersona, kontynuował studia w akademiach: petersburskiej - od 1875 w pracowni malarstwa batalistycznego u B. P. Willewaldego i monachijskiej - w latach 1878-1882 u A. Wagnera. Podczas pobytu w Monachium korzystał ze wskazówek Józefa Brandta. Wielki wpływ na jego twórczość miało zetknięcie się w Monachium ze sztuką Aleksandra Gierymskiego i Józefa Chełmońskiego. W 1882 roku powrócił do Warszawy, gdzie działał i wystawiał obrazy w Towarzystwie Zachęty Sztuk Pięknych (1887-1921). Jednocześnie brał udział w wystawach Towarzystwa Przyjaciół Sztuk Pięknych w Krakowie. Do najważniejszych jego osiągnięć należały: w 1894 roku srebrny medal na Powszechnej Wystawie Krajowej we Lwowie, oraz brązowy, za obraz Śmierć markietanki, na Powszechnej Wystawie w Paryżu w 1900 roku. Malował sceny rodzajowe, myśliwskie, historyczne, a także epizody z Powstania Styczniowego.

90a
Józef RYSZKIEWICZ (1856 Warszawa - 1925 Warszawa)

NOC ŚWIĘTOJAŃSKA, ok. 1880-1890

Olej, tektura; 51 x 64,5 cm (w świetle passe-partout)
Sygnowany czarnym olejem l. d.: JRYSZKIEWICZ

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Józef Ryszkiewicz studiował malarstwo w warszawskiej Klasie Rysunkowej - od 1871 u C. Lachnickiego i W. Gersona, kontynuował studia w akademiach: petersburskiej - od 1875 w pracowni malarstwa batalistycznego u B. P. Willewaldego i monachijskiej - w latach 1878-1882 u A. Wagnera. Podczas pobytu w Monachium korzystał ze wskazówek Józefa Brandta. Wielki wpływ na jego twórczość miało zetknięcie się w Monachium ze sztuką Aleksandra Gierymskiego i Józefa Chełmońskiego. W 1882 roku powrócił do Warszawy, gdzie działał i wystawiał obrazy w Towarzystwie Zachęty Sztuk Pięknych (1887-1921). Jednocześnie brał udział w wystawach Towarzystwa Przyjaciół Sztuk Pięknych w Krakowie. Do najważniejszych jego osiągnięć należały: w 1894 roku srebrny medal na Powszechnej Wystawie Krajowej we Lwowie, oraz brązowy, za obraz Śmierć markietanki, na Powszechnej Wystawie w Paryżu w 1900 roku. Malował sceny rodzajowe, myśliwskie, historyczne, a także epizody z Powstania Styczniowego.