Nastrojowy letni nokturn z Kazimierza, widok na górę Trzech Krzyży, z sylwetką fary i rzędem topoli przypominających włoskie cyprysy. Nasycony koloryt obrazu zdominowany przez intensywny błękit nieba, na którym jaśnieje żółty krąg księżyca.
Uprawiała malarstwo i grafikę (drzeworyt, akwatintę i akwafortę). Uczyła się w Państwowej Szkole Sztuk Plastycznych w Poznaniu w latach 1929-33 oraz na Wydziale Sztuk Pięknych Uniwersytetu im. S. Batorego w Wilnie u Ferdynanda Ruszczyca. Po wojnie nauczała reklamy w Szkole Handlowej w Płocku (w latach 1945-46) oraz rysunku w Technikum Ekonomicznym w Łodzi (w latach 1962-66). Należała do spółdzielni Sztuka (w latach 1950-52), następnie do spółdzielni: "Inscenizacja" w Łodzi (1952-54), od 1961 była członkiem warszawskiego Związku Artystów Plastyków. Wystawiała w Muzeum Mazowieckim w Płocku (1947), w BWA w Łodzi (1956) oraz w ZPAP w Warszawie.
Olej, płótno; 50 x 60 cm
Sygnowany p.d. czarnym olejem: H.Bolińska-Glok
Na odwrocie nalepka warszawskiego ZPAP z tytułem i datą 1976
Nastrojowy letni nokturn z Kazimierza, widok na górę Trzech Krzyży, z sylwetką fary i rzędem topoli przypominających włoskie cyprysy. Nasycony koloryt obrazu zdominowany przez intensywny błękit nieba, na którym jaśnieje żółty krąg księżyca.
Uprawiała malarstwo i grafikę (drzeworyt, akwatintę i akwafortę). Uczyła się w Państwowej Szkole Sztuk Plastycznych w Poznaniu w latach 1929-33 oraz na Wydziale Sztuk Pięknych Uniwersytetu im. S. Batorego w Wilnie u Ferdynanda Ruszczyca. Po wojnie nauczała reklamy w Szkole Handlowej w Płocku (w latach 1945-46) oraz rysunku w Technikum Ekonomicznym w Łodzi (w latach 1962-66). Należała do spółdzielni Sztuka (w latach 1950-52), następnie do spółdzielni: "Inscenizacja" w Łodzi (1952-54), od 1961 była członkiem warszawskiego Związku Artystów Plastyków. Wystawiała w Muzeum Mazowieckim w Płocku (1947), w BWA w Łodzi (1956) oraz w ZPAP w Warszawie.