Alicja Dobrucka, absolwentka Goldsmiths College i London College of Communication, jest fotografką koncentrującą się na problematyce pamięci konstruowanej przez obrazy, których znaczenia nie uświadamiamy sobie na pierwszy rzut oka. W tym kontekście warto zwrócić uwagę np. na projekt Concrete Mushrums, w którym artystka fotografowała bunkry zbudowane w liczbie 760 tysiecy przez albańskiego dyktatora komunistycznego Envera Hodżę. Zastanawiające jest dzisiaj jak budzące grozę świadectwa dawnego globalnego konfliktu z upływem czasu stały się elementem codziennego życia mieszkańców byłej republiki ludowej.
Technika: odbitka cyfrowa, C-type print
Data powstania: 2011
Wymiary: 60 x 60 cm
Alicja Dobrucka, absolwentka Goldsmiths College i London College of Communication, jest fotografką koncentrującą się na problematyce pamięci konstruowanej przez obrazy, których znaczenia nie uświadamiamy sobie na pierwszy rzut oka. W tym kontekście warto zwrócić uwagę np. na projekt Concrete Mushrums, w którym artystka fotografowała bunkry zbudowane w liczbie 760 tysiecy przez albańskiego dyktatora komunistycznego Envera Hodżę. Zastanawiające jest dzisiaj jak budzące grozę świadectwa dawnego globalnego konfliktu z upływem czasu stały się elementem codziennego życia mieszkańców byłej republiki ludowej.