Studiował w krakowskiej ASP. Około roku 1957 zerwał z malarstwem realistycznym, malując aluzyjne wnętrza i wypełniając je swoiście traktowanymi " przedmiotami". Z biegiem czasu owe przedmioty oscylują ku zespołom płaskich, graficznych znaków eksponowanych kontrastowo na jasnych lub ciemnych tłach. Prezentowany obraz jest przykładem dojrzałej twórczości artysty. Interpretacja znaczeń zawartych w znakach-piktogramach Tarasina bywa różnorodna, od sugerowania, iż realne przedmioty zyskują w jego obrazach kaligraficzny zapis, aż po pogląd, że malarstwo artysty odzwierciedla ukryty porządek natury i bliskie jest metafizyce. Artysta w swych dziełach pokazuje iż abstrakcja to odrealniona rzeczywistość.
olej, płótno;
95 x 66,5 cm
sygn. p.d. Jan Tarasin 88
Na odwrocie: JAN TARASIN 88/ NIESTABILNE OBIEKTY
Studiował w krakowskiej ASP. Około roku 1957 zerwał z malarstwem realistycznym, malując aluzyjne wnętrza i wypełniając je swoiście traktowanymi " przedmiotami". Z biegiem czasu owe przedmioty oscylują ku zespołom płaskich, graficznych znaków eksponowanych kontrastowo na jasnych lub ciemnych tłach. Prezentowany obraz jest przykładem dojrzałej twórczości artysty. Interpretacja znaczeń zawartych w znakach-piktogramach Tarasina bywa różnorodna, od sugerowania, iż realne przedmioty zyskują w jego obrazach kaligraficzny zapis, aż po pogląd, że malarstwo artysty odzwierciedla ukryty porządek natury i bliskie jest metafizyce. Artysta w swych dziełach pokazuje iż abstrakcja to odrealniona rzeczywistość.