1931
dwie odbitki żelatynowo-srebrowe, papier chloro-bromowy, 11,8 x 8,9 cm, 11,7 x 8,5 cm,
na odwrocie napisy: A, 12, 286, 137, ST. I. WITKIEWICZ
oraz B, 13, 287, 138, ST. I. WITKIEWICZ,
vintage prints
Dwie fotografie Witkiewicza z zegarkiem należą do najciekawszych portretów artysty. Stanowią zarazem dokument jego performatywnych działań, spektaklu "życiowego teatru". Te groteskowe czy wręcz absurdalne kreacje Witkiewicz rejestrował niekiedy sam w formie autoportretów, ale częściej prosił o to przyjaciół fotografów. Portrety z zegarkiem według pomysłu Witkacego sporządził w Zakopanem we wrześniu 1931 r. nowo poznany Józef Głogowski.
Wybrane wystawy:
S. I. Witkiewicz. Génie Multiple de Pologne, Festival Witkiewicz, Bruksela (1981);
Présences Polonaises, Centre Georges Pompidou, Paryż (1983);
NIE-CZYSTA FORMA. Witkiewicz i Głogowski fotografie, SHS, Warszawa (1985), Galeria ZPAF, Kraków (1986);
S. I. Witkiewicz. Photographs 1899 - 1939, Third Eye Centre, Glasgow (1989);
Witkacy. Mataphysische / Metaphysical Portraits..., Monachium, Halle, Nowy Jork, Chicago (1997-1998);
FACE AU NÉANT, Musée des Beaux-Arts, Nantes (2004).
Wybrane publikacje:
Ewa Franczak, Stefan Okołowicz, Przeciw Nicości (Wydawnictwo Literackie, 1986);
katalog wystawy: FACE AU NÉANT, Musée des Beaux-Arts, Nantes (FAGE, 2004).
estymacja: 80000 - 120000 zł