Dyplom na Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie uzyskała w 1984 roku w Pracowni Wklęsłodruku u Prof. Andrzeja Pietscha i Litografii pod kierunkiem Prof. Włodzimierza Kunza. W 1994 roku ukończyła studia podyplomowe w zakresie Konserwacji Architektury i Urbanistyki na Wydziale Architektury Politechniki Krakowskiej. Artystka wielokrotnie nagradzana między innymi, w Konkursie na Najlepszą Grafikę Miesiąca, Nagroda Zarządu ZPAP OK „Złota Rama” w konkursie „Mały Format” czy II nagroda w XX Premio Firenze. Ma za sobą imponującą ilość wystaw indywidualnych i zbiorowych w Polsce, Francji, Danii, Holandii, Hiszpanii czy Włoszech. W ostatnim czasie prace artystki były wystawiane w Mediolanie. Jej prace znajdują się w kolekcjach na całym świecie.
Prezentowana praca jak w innych dziełach artystki uwidacznia poszukiwanie dobra i piękna, ukazuje mistrzowsko budowany nastrój z użyciem ciepłych brązów i ugrów. Młoda kobieta na płótnie zatrzymana w melancholijnym zamyśleniu zestawiona z geometryczną formą zdradza zamiłowanie do harmonii i przenosi widza w bardziej odległe filozoficzne rozważania.

49
Mira SKOCZEK-WOJNICKA (ur. 1959, Kraków)

Nierówna covidova grzywka, 2022

Olej, płótno; w oprawie: 35 x 35 cm ; w św. oprawy 20 x 20 cm
Sygn., dat.: M / MIRA/ 2022
Proweniencja: kolekcja prywatna Kraków

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Dyplom na Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie uzyskała w 1984 roku w Pracowni Wklęsłodruku u Prof. Andrzeja Pietscha i Litografii pod kierunkiem Prof. Włodzimierza Kunza. W 1994 roku ukończyła studia podyplomowe w zakresie Konserwacji Architektury i Urbanistyki na Wydziale Architektury Politechniki Krakowskiej. Artystka wielokrotnie nagradzana między innymi, w Konkursie na Najlepszą Grafikę Miesiąca, Nagroda Zarządu ZPAP OK „Złota Rama” w konkursie „Mały Format” czy II nagroda w XX Premio Firenze. Ma za sobą imponującą ilość wystaw indywidualnych i zbiorowych w Polsce, Francji, Danii, Holandii, Hiszpanii czy Włoszech. W ostatnim czasie prace artystki były wystawiane w Mediolanie. Jej prace znajdują się w kolekcjach na całym świecie.
Prezentowana praca jak w innych dziełach artystki uwidacznia poszukiwanie dobra i piękna, ukazuje mistrzowsko budowany nastrój z użyciem ciepłych brązów i ugrów. Młoda kobieta na płótnie zatrzymana w melancholijnym zamyśleniu zestawiona z geometryczną formą zdradza zamiłowanie do harmonii i przenosi widza w bardziej odległe filozoficzne rozważania.