Cieszące się ogromną popularnością Niepokalane poczęcie hiszpańskiego malarza Bartolomé Estebana Murillo. Maria została ukazana w półpostaci. Ikonografia tego tematu ustalona została w XVII-wiecznej Hiszpanii, a najpełniejszy opis zawarł w swoim traktacie Arte de la pintura (opublikowany w 1649) malarz Francesco Pacheco (1564-1654) - nauczyciel i teść Diego Velasqueza. Właśnie przedstawienia autorstwa Murilla są kanoniczną wersją tego przedstawienia szeroko rozpropagowaną przez kościół katolicki.
Olej, blacha żelazna, cynkowana;
15 x 11,5 cm
Na odwrocie naklejka z napisem: n nic | 12. | Vierge de Madrid | Murillo
Cieszące się ogromną popularnością Niepokalane poczęcie hiszpańskiego malarza Bartolomé Estebana Murillo. Maria została ukazana w półpostaci. Ikonografia tego tematu ustalona została w XVII-wiecznej Hiszpanii, a najpełniejszy opis zawarł w swoim traktacie Arte de la pintura (opublikowany w 1649) malarz Francesco Pacheco (1564-1654) - nauczyciel i teść Diego Velasqueza. Właśnie przedstawienia autorstwa Murilla są kanoniczną wersją tego przedstawienia szeroko rozpropagowaną przez kościół katolicki.