Studiował w ASP w Krakowie pod kierunkiem F. Cynka, J. Stanisławskiego i L. Wyczółkowskiego, którzy w znacznym stopniu wpłynęli na jego twórczość. W latach 1904-1905 odbył podróż artystyczną do Włoch. Uczył się grafiki w pracowni J. Pankiewicza. W latach 1927-37 był profesorem krakowskiej ASP. Należał do grup artystycznych: "Niezależni", "Kolor" i "Zwornik". Uprawiał malarstwo olejne, specjalizując się w pejzażu, a także techniki graficzne. Brał udział w wielu wystawach zarówno w kraju, jak i za granicą, zdobywając liczne nagrody i wyróżnienia. Bardzo liczną grupę jego dzieł stanowią malownicze pejzaże o niewielkich rozmiarach. Widać w nich wyraźny wpływ szkoły Jana Stanisławskiego. W jego niezwykle płodnej twórczości dużo miejsca zajmują także liczne przedstawienia aktów oraz portretów, w których sylwetki swych modeli kształtował subtelną kreską.

88
Jan WOJNARSKI (1879 - 1937)

Niedźwiedza, 1926 r.

olej, tektura, 18,5 × 24 cm
sygn. p. d.: J.Wojnarski
na odwrocie opisy i pieczątki syna artysty Krzysztofa Wystawiany: 150-lecie ASP w Krakowie. Wystawa prac Jana Wojnarskiego, Kraków, 29.3-7.05.1969
Pochodzenie: Kolekcja rodziny artysty.


2 800 - 3 500 zł

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Studiował w ASP w Krakowie pod kierunkiem F. Cynka, J. Stanisławskiego i L. Wyczółkowskiego, którzy w znacznym stopniu wpłynęli na jego twórczość. W latach 1904-1905 odbył podróż artystyczną do Włoch. Uczył się grafiki w pracowni J. Pankiewicza. W latach 1927-37 był profesorem krakowskiej ASP. Należał do grup artystycznych: "Niezależni", "Kolor" i "Zwornik". Uprawiał malarstwo olejne, specjalizując się w pejzażu, a także techniki graficzne. Brał udział w wielu wystawach zarówno w kraju, jak i za granicą, zdobywając liczne nagrody i wyróżnienia. Bardzo liczną grupę jego dzieł stanowią malownicze pejzaże o niewielkich rozmiarach. Widać w nich wyraźny wpływ szkoły Jana Stanisławskiego. W jego niezwykle płodnej twórczości dużo miejsca zajmują także liczne przedstawienia aktów oraz portretów, w których sylwetki swych modeli kształtował subtelną kreską.