Obraz opisany:
– Dwurnik. Spis cykli malarskich, oprac. Pola Dwurnik, Galeria Zachęta, Warszawa 2001, s. nlb. w ramach cyklu XIX, kat. 31.
Szaleństwo wojenne, opętanie przemocą, maskulinizacja konfliktów zbrojnych, fetyszyzacja militariów i pogarda to stany umysłu i zjawiska, które krytykuje seria „Niech żyje wojna!“. Edward Dwurnik precyzyjnie opracował schemat, według którego namalowane są obrazy: jednobarwne płaskie tło i nieregularnie umieszczone na nim barwne głowy przywódców wojennych i wojowników (żołnierzy, rycerzy, partyzantów), sprzęt militarny, broń, symbole zwycięstwa i chwały, płonące budynki i inne. Do cyklu należy także kompozycja reliefowa wycięta przez artystę piłą spalinową w drewnianej płycie oraz obraz namalowany na fioletowym atłasie naciągniętym na ramę.
https://edwarddwurnik.pl/
akryl, aksamit
147,5 x 113,5 cm
sygn. na odwr. p.: 1991 | E. DWURNIK | NIECH ŻYJE WOJNA | 31 [w kółku] XIX 1738 [w ramce], na śr. listwie krosna: XIX – 31 [w kółku] – 1738 [w ramce]
Obraz opisany:
– Dwurnik. Spis cykli malarskich, oprac. Pola Dwurnik, Galeria Zachęta, Warszawa 2001, s. nlb. w ramach cyklu XIX, kat. 31.
Szaleństwo wojenne, opętanie przemocą, maskulinizacja konfliktów zbrojnych, fetyszyzacja militariów i pogarda to stany umysłu i zjawiska, które krytykuje seria „Niech żyje wojna!“. Edward Dwurnik precyzyjnie opracował schemat, według którego namalowane są obrazy: jednobarwne płaskie tło i nieregularnie umieszczone na nim barwne głowy przywódców wojennych i wojowników (żołnierzy, rycerzy, partyzantów), sprzęt militarny, broń, symbole zwycięstwa i chwały, płonące budynki i inne. Do cyklu należy także kompozycja reliefowa wycięta przez artystę piłą spalinową w drewnianej płycie oraz obraz namalowany na fioletowym atłasie naciągniętym na ramę.
https://edwarddwurnik.pl/